کد خبر: ۲۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان:
اصفهان- رئیس مرکز بهداشت اصفهان گفت: با توجه به اینکه بخشی از جامعه ما با بیماری افسردگی مواجهه است بنابراین در این میان شناسایی دانش آموزان افسرده یکی از وظایف اصلی مرکز بهداشت اصفهان است.

به گزارش آرانیوز، رضا خدیوی اظهار داشت: آمار افسردگی در میان ایرانیان به ۲۳ درصد می‌رسد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه بخشی از جامعه ما با بیماری افسردگی مواجهه است، بایستی از عواملی که منجر به این بیماری می شوند جلوگیری کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به شعار امسال هفته سلامت گفت: شعار امسال این هفته زندگی با نشاط و امید با پیشگیری از افسردگی است.

وی ادامه داد: باید آموزش راه های غلبه بر اضطراب و افسردگی را بدانیم و بتوانیم کودکان شاد پرورش دهیم و یک کودک منفعل و درون گرا را نشانه یک کودک مودب و آرام ندانیم که در این ارتباط وظیفه بخش بهداشت و درمان در این امر بسیار مهم است.

خدیوی شناسایی دانش آموزان افسرده و درمان به موقع این بیماری را دو اولویت اصلی مرکز بهداشت استان عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین الزامات پیشگیری از افسردگی آموختن راه های مقابله با استرس در زندگی است.

وی افزود: از جمله راه های پیشگیری از افسردگی می توان به تحرک و فعالیت های فیزیکی، توانمندکردن کودکان و نوجوانان با مهارت‌های زندگی و مقابله با استرس، غربالگری و شناسایی افراد با زمینه استرس و مراقبت از آنها، تغذیه مناسب و داشتن همدلی و همیاری با دیگران است که باعث ایجاد امید و در نهایت کاهش استرس و افسردگی در افراد می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار