کد خبر: ۲۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
نماینده مردم اهواز در مجلس:
اهواز - نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: بخش غیزانیه یکی از مناطق نفتی کشور است و انتظار می رود شرکت نفت برای حل مشکلات آن همکاری ملموس داشته باشد.
به گزارش آرانیوز،جوادکاظم نسب الباجی سه شنبه شب در جریان برسی مشکلات روستای ام الطرفه از توابع بخش غیزانیه در جمع اهالی این روستا اظهار کرد: اهالی این روستا و چند روستای دیگر چند روز قبل به دلیل فقدان امکانات اولیه؛ مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده بودند ولی خوشبختانه امروز به همراه جمعی از مسئولان در این روستا حاضر شده ایم تا به صورت میدانی به مشکلات آنان رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه گاز این کشور در قلب کشورهای دور و نزدیک جاری است ولی تعداد زیادی از روستاهای ما از نعمت گاز بی بهره هستند، تصریح کرد: وضعیت آب شرب، بهسازی داخل روستا و مسیرهای بین روستایی و همچنین فقدان امکانات آموزشی در روستای ام الطرفه و تعدادی روستای دیگر باعث شده است که سیر مهاجرت اهالی به شهر افزایش یابد.

الباجی با تاکید بر اینکه حضور مسئولان در این روستا و مشاهده نبود امکانات حجت رسیدگی عاجل و تحقق مطالبات را برآنان تمام کرد، ادامه داد: امروز و در قرن ۲۱ و در عصر تکنولوژی، مردم خوزستان و به ویژه روستاها درخواست آب شرب سالم را دارند که پذیرایی اهالی روستای ام الطرفه با آب معدنی از جمع حاضر بهترین سند تایید این سخنان است.

وی در ادامه از مسئولان به ویژه فرماندار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان خواست که در اسرع وقت ممکن بحث آب شرب این روستا و دیگر روستاها که در اولویت مطالبات مردم است را حل کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به این مطالب که مردم در تمام صحنه ها از جمله انتخابات و دفاع از این مرز و بوم از مسئولان چندین قدم جلوتر هستند و این جزو افتخارات این نظام مقدس است، تصریح کرد: مسئولان نیز برای حل مشکلات اهالی در این روستا حاضر شده اند که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

فرماندار اهواز نیز در ادامه این جلسه و درجمع اهالی روستای ام الطرفه با تقدیر و تشکر از پیگیری های نماینده اهواز از این روستا به خاطر نبود امکانات و تعلل در رسیدگی به مشکلات از آنان عذر خواهی کرد و گفت: دولت و در راس آن استاند خوزستان مصم هستند که مشکلات موجود بخش غیزانیه را حل کنند.

نبی الله خون میرزایی، نسبت به تخصیص اعتبارات برای روستاها در سال ۹۶ تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تعیین و ابلاغ اعتبارات سال جاری بتوانیم قدم های خوبی برای مردم برداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نیز در ادامه این جلسه وعده داد که ظرف یک ماه آینده مشکل آبرسانی به روستای ام الطرفه برطرف شود.

درویشعلی کریمی با بیان اینکه خط انتقال آب به این روستا به طول بیش از پنج کیلومتراست، افزود: تاخیر در رفع مشکل آبرسانی به برخی روستاهای استان از جمله بخش غیزانیه به دلیل بدقولی برخی کارخانجات تولد خط انتقال آب است که امیدورایم با پیگیری های انجام شده  بتوانیم مشکل آب شرب اهالی این روستا را حل کنیم.

این جلسه با حضور فرماندار اهواز، بخشدار غیزانیه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی  استان، معاونان ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، برق اهواز و همچنین رئیس اداره آب و فاضلاب اهواز و پس از تجمع چند روز گذشته اهالی روستاهای ام الطرفه، بگعان ۱و۲، تبور راشد و منشیر مقابل استانداری خوزستان به همت جواد کاظم نسب الباجی برگزار شد که از مصوبات مهم آن می توان به حل یک ماه آب شرب روستای ام الطرفه و تسریع در پروژه جامع ابرسانی غیزانیه به طول ۵۵ کیلومتر، روشنایی معابر این روستا و روستاهای مجاور ظرف دو هفته آینده، تسریع در اجرای پروژه آسفالت روستاها به طول ۲۰ کیلومتر و همچنین تهیه طرح جامع بهسازی روستاها توسط بنیاد مسکن با تعیین اعتبارات اشاره کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار