کد خبر: ۲۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر حفظ آبروی حکومت اسلامی در انتخابات‌های پیش‌رو گفت: هیچ جناحی در انتخابات مورد حمایت ما نیست و ما در مسئله انتخابات نه هیچ دخالتی کرده و نه دخالتی خواهیم کرد.
به گزارش آرانیوز،آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد بابیان اینکه مسئله آرزو و داشتن آمال یکی از مشکلات جهان امروز است اظهار داشت: آرزو نه جزو ضروریات زندگی و نه جزو امور رفاهی زندگی انسان است، تمام عمر را نیز انسان در راه آرزوها به سر می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: کسی که تمام‌روز خود را درراه دست یافتن به آرزوها سپری می‌کند، نمی‌تواند جهان آخرت خود را آباد کند، آرزوهای دور و دراز فکر انسان را مشغول کرده و شیطانی است.

وی بیان کرد: قرآن مجید زندگی قارون را به عنوان نمونه نمایش زینت بیان کرده است؛ یکی از بلایای ثروتمندان نمایش ثروت است، قارون در مقابل بنی‌اسرائیل نمایش زینت داد تا جایی که عده‌ای به حال او غبطه خوردند.

آیت‌الله مکارم  شیرازی بهترین شیوه برای گرفتن درس عبرت را بیان تاریخ گذشتگان دانست و گفت: امروز افرادی هستند که آرزوی زندگی قارون وار را دارند اما باید به آنچه به دست می‌آوریم قانع باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اختراعاتی که بشر دارد، این اختراعات چیزهای خوبی است در عین حال شمشیر دو لبه است، این اختراعات می‌تواند به برق تبدیل شود و یا تبدیل به بمب اتم شده و صدها هزار نفر قربانی بگیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یکی از اختراعات اخیر که شمشیر دو لبه است را فضای مجازی عنوان کرد و گفت: امروز بیشتر از جنبه منفی فضای مجازی استفاده می‌شود، یکی از جنبه‌های منفی همین پخش شایعات است که در ایام انتخابات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عده ای در خارج نشسته‌اند و برای پیشبرد اهدافشان هر کاری می‌کنند ادامه داد: کسانی که در داخل هستند باید مواظب باشند و از شایعه‌پراکنی اجتناب کنند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه خداوند در آیه 60 سوره احزاب مجازات سنگینی برای شایعه‌پراکنان در نظر گرفته است، تصریح کرد: شایعه‌پراکنی از نظر اسلام مهم بوده و سزاوار نیست که برای رسیدن به حکومت دست به تخریب یکدیگر زد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه انتخابات باید آب و رنگ اسلامی داشته باشد، گفت: پیشرفت خود را نباید در نابودی دیگری دید، کسانی هستند که نظام را تخریب می‌کنند و با دروغ‌گویی دست به تخریب آن می‌زنند، نباید مردم را مأیوس و ناامید کرد، همه این‌ها گناه است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر حفظ آبروی حکومت اسلامی گفت: امیدواریم این انتخابات مطابق موازین اسلامی و دشمن‌شکن انجام شود، ما در مسئله انتخابات نه هیچ دخالتی کرده و نه دخالتی خواهیم کرد، اصل آن را تقویت می‌کنیم اما حمایت از هیچ جناحی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به انتخاب فرد اصلح در انتخابات گفت: باید افراد با بزرگ‌ترها و صالحان مشورت کنند و دست به انتخاب اصلح بزنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار