کد خبر: ۲۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
سرپرست مرکز بهداشت بوشهر خبر داد؛
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از پایش مساجد بوشهر در ایام اعتکاف توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، حسن فخرایی در حاشیه آئین اعتکاف اظهار داشت: ایام اعتکاف بهترین فرصت برای بهبود وضعیت روحی و اعتقادی افراد جامعه است.

وی افزود: در مساجد و اماکن متبرکه به دلیل جایگاه ویژه عبادی و مقدس و تجمع عظیم مشتاقان و برگزاری مراسمات مذهبی و یادبودها، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی اهمیت شایان توجهی دارد.

وی تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در ایام اعتکاف ۳۲ مسجد شهرستان بوشهر را پایش و مکان‌ها و مراکز طبخ مواد غذایی در منازل و حسینیه‌ها را نظارت و کنترل کردند.

فخرایی اضافه کرد: بررسی رعایت الزامات بهداشتی آبدارخانه، کارت تندرستی خادمین و توزیع‌کنندگان خوراک، سالم‌سازی آب مصرفی، استفاده از ظروف یک‌بارمصرف گیاهی و پایه سلولزی (نشاسته‌ای ذرت)، تفکیک غذای خام و پخته و گندزدایی سبزی‌ها و سالاد و ممنوعیت مصرف دخانیات در مساجد و تکایا ازجمله موارد بازرسی است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: به‌منظور اقدامات بهداشت محیط مشارکتی در مساجد به لحاظ پیشگیری از بیماری‌های منتقله و رعایت محیط‌زیست برای معتکفین و نمازگزاران، تعدادی کیسه‌زباله توزیع‌شده است و همچنین برنامه آموزشی و اطلاع‌رسانی در قالب پیام رادیویی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: سامانه تلفنی ۱۹۰ برای شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی شهروندان به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار