کد خبر: ۲۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
پاپی زاده:
عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اتفاقات اخیر در خوزستان، افزود: فرمایشات ایشان نشان دهنده کم کاری مسئولان اجرایی است که نسبت به اوضاع خوزستان غفلت کرده اند؛ متاسفانه مشکلات مردم خوزستان هرازگاهی بحرانی شده و تلاش برای رفع مشکلات نیز به صورت مقطعی صورت می گیرد.

به گزارش آرانیوز، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که مسئولان به ویژه وزارت نیرو در حوزه رفع مشکلات در خوزستان کم کاری کرده اند و طی دو دهه اخیر نیز نسبت به مدیریت تالاب ها تصمیمات نادرستی اتخاذ شد از سویی دیگر تزریق اعتبارات اندک به خوزستان باعث شده تا حل معضلات با کندی روبرو شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ادامه بحران در خوزستان منافع ملی و سلامت مردم را به خطر می اندازد، تصریح کرد: باید برای رفع این بحران هرچه سریعتر تصمیم گیری شود زیرا ادامه چنین روندی عرصه را بر خوزستانی ها تنگ خواهد کرد.

وی در مورد بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی به جای حل مشکل ریزگردها، مسئولیت آن را متوجه گذشتگان می‌کنند، یادآور شد: عدم مسئولیت پذیری وبهانه جویی مسئولان نشان می دهد هیچ عزمی برای حل مشکل وجود ندارد؛ امروزه یکی از بهانه های محیط زیست و وزارت نیرو آن است که بخش اعظمی از مشکل ریزگردها منشا خارجی دارد که این موضوع امری اشتباه است.

پاپی زاده تاکید کرد: اکنون 99 درصد ریزگردها دارای منشا داخلی است زیرا اکنون تالاب ها خشک شده اند درحالی که این تالاب ها محل اصلی تولید ریزگردها است؛ متاسفانه از 610 دشت کشور حدود 350 دشت خشک شده است درحالی که با یک مدیریت در حوزه آبی کشور می توان این معضلات را رفع کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم، ادامه داد: اگر همین امروز دولت تصمیم به رفع و کنترل ریزگردها بگیرد می تواند با تخصیص بودجه‌ای مناسب در پی رفع آن باشد درحالی که متاسفانه هر سال که مجلس بودجه ای برای کنترل ریزگردها در نظر می گرفت دولت آن را حذف می کرد.

وی با بیان اینکه خوزستان قلب تپنده ایران است، تاکید کرد: 80 درصد نفت کشور از خوزستان تامین می شود و اگر به این استان توجه نشود تولید نفت و صادرات آن با بحران مواجه خواهد شد این درحالی است که زمین های کشاورزی و محصولات آن نیز با چالش مواجه شده و سلامت مردم نیز به خطر خواهد افتاد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری باید تلنگری برای مسئولان باشد و لازم است هرچه سریعتر آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار