کد خبر: ۲۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت که تا پایان سال جاری 10 هزار تخت جدید به بیمارستان های کشور اضافه می شود.
  به گزارش آرانیوز، محمد حسین سالاریان زاده تعداد تخت های بیمارستانی کشور در حال حاضر را 103 هزار دستگاه اعلام کرد.
وی که برای شرکت در همایش مدیران و روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به مازندران سفر کرد ، گفت : سال آینده هم در کنار افتتاح 6 هزار مرکز بهداشتی و درمانی در کشور ، 21 هزار دستگاه تخت جدید بیمارستانی در کشور فعال خواهد شد.
وی کمبود تخت بیمارستانی در کشور برای رسیدن به استانداردهای تعریف شده را 60 هزار دستگاه برآورد کرد و افزود : فراهم کردن این تعداد تخت نیاز به مشارکت جمعی و همکاری بخش خصوصی دارد .
** واگذار اداره مراکز درمانی به بخش خصوصی
سالاریان زاده همچنین گفت : یکی از برنامه های اصلی دولت در برنامه ششم توسعه ، واگذاری اداره مراکز درمانی به بخش خصوصی است و شرکت هائی که با حضور اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی تشکیل شده و صلاحیت حرفه ای آنان مورد تائید وزارت بهداشت باشد ، این مراکز به آنها واگذار می شود .
وی افزود : البته با واگذاری مراکز درمانی به بخش خصوصی ، تعرفه های آن همچنان دولتی باقی خواهد ماند و هدف تنها ارائه خدمات بهتری به بیماران و کاهش تصدیگری دولت است .
او ادامه داد : این یک سیاست تجربه شده موفق در جهان است که مراکز درمانی با همکاری و مشارکت بخش عمومی و خصوصی اداره شود و دولت ها به سمت کارهای اجرایی در بیمارستان ها نروند.
** واگذاری 900 مرکز بهداشتی و درمانی
سالاریان زاده همچنین با اعلام این که تاکنون 900 مرکز بهداشتی - درمانی در کشور به بخش خصوصی واگذار شده است ، گفت : در مناطق محروم ناچاریم به علت نبود بخش خصوصی قوی ، دولت همچنان تامین کننده نیازهای انسانی و خدماتی مراکز درمانی باشد.
وی افزود : مردم ایران در جریان باشند که بیمارستان به بخش خصوصی واگذار نمی شود ، بلکه خدماتی که قرار است به بیماران ارائه شود اعم از نیروی انسانی و خدماتی به بخش خصوصی واگذار می شود و تعرفه ها به هیچ عنوان افزایش نمی یابد بلکه خدماتی که به بیماران ارائه می شود مطلوب تر از گذشته خواهد بود.
رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت : در استان های تهران ، قزوین و اصفهان واگذاری مراکز درمانی به بخش خصوصی به صورت آزمایشی درحال انجام است.
وی افزود : هم اکنون حدود یک میلیون نفر نیروی انسانی در مراکز خدماتی و آموزشی سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که از این تعداد حدود 350 هزار نفر دارای وضعیت استخدامی رسمی ، 350 هزار نفر قراردادی و همچنین حدود 350 هزار نفر هم شاغل در بخش خصوصی هستند.
همایش مدیران و روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی صبح امروز در هتل میزبان بابلسر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز به کار کرد و به مدت 2 روز ادامه می یابد.
در این نشست نمایندگان 66 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور حضور دارند.
بررسی آخرین روش های مدیریت منابع انسانی و همچنین آموزش ضمن خدمت و بهره گیری از تمامی نظرات برای ارتقاء کیفیت نیروی انسانی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور از اهداف این همایش است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار