کد خبر: ۲۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
بشاگرد - هنوز مدت زیادی از واژگونی سرویس مدارس دانش آموزان بشاگردکه ماه گذشته رخ داد، نگذشته که سرویس دختران دانش آموز روز گذشته دچار حادثه شد و یک دانش آموز جان خود را از دست داد.
به گزارش آرانیوز، حبیب عید زاده: حادثه تلخ و ناگوار واژگونی سرویس مدارس ماه گذشته در بشاگرد رخ داد و ۱۸ دانش آموز دچار مصدومیت شدند. تصادف سرویس های مدارس بین روستایی در استان هرمزگان به یک تراژدی تلخ تبدیل شده است و مرگ چهار دانش آموز طی دو ماه اخیر نگران کننده است.

روز گذشته هم ۱۹ دانش آموز دختر بخش گوهران بشاگرد که قصد بازگشت از مرخصی پایان امتحانات نوبت اول از خانه به مدرسه را داشتند سرویس غیر استاندارد آنها که سواری نیسان بود با بی احتیاطی رانند و لغزنده بودن جاده های مسیر تردد از جاده منحرف می شود.

در این حادثه فاطمه ابراهیمی دانش آموز مقطع هفتم از روستای «درکاه» به علت جراحات وارده جان خود را از دست داده و بیش از ۱۰ نفر از آنها مجروح شدند که سه نفر از دانش آموزان به بیمارستان میناب اعزام و بقیه به صورت سرپایی مداوا شدند.

عباس علیمراد رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: به محض اطلاع از وقوع حادثه برای دانش آموزان دختر مجتمع آموزشی روستای «خمینی شهر» که قصد بازگشت به مدرسه خود را داشتند، تیم فوریتهای پزشکی را به محل اعزام تا برای جابجایی مصدومان به بیمارستان اقدام شود.

علیمراد گفت: در این حادثه یکی از دانش آموزان دختر جان خود را از دست داد و بقیه مجروحان به بیمارستان اعزام و مداوا بر روی آنها صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت بشاگرد بیان داشت: سه نفر از مصدومان که وضعیت نامناسب تری نسبت به بقیه داشتند به بیمارستان ابوالفضل میناب اعزام شدند که حال عمومی آنها خوب است.

یوسف حسینی بخشدار بخش گوهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این حادثه که حوالی ساعت ۱۴و ۳۰ بعداز ظهر در مسیر روستای «بهتیش» به وقوع پیوست بعد از اطلاع رسانی توسط دهیار یکی از روستاها خود را به محل حادثه رساندم و دانش آموزان مجروح را به بیمارستان بقیه الله اعظم اعزام کرده تا مراحل مداوا بر روی آنها صورت گیرد.

حسینی بیان داشت: متاسفانه  یکی از دانش آموزان در محل حادثه بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد که تلاش تیم پزشکی حاضر در بیمارستان برای زنده نگه داشتن وی نتیجه ای در پی نداشت.

بخشدار گوهران گفت: سه تن از دانش آموزان که دارای شکستگی و شدت جراحات بیشتری بودند به بیمارستان میناب اعزام شدند و مداوای دیگر مجروحان به صورت سراپایی در بیمارستان صورت گرفت.

حسینی در خصوص استفاده از سواری نیسان به عنوان سرویس مدارس گفت: مدارس شبانه روزی سرویس مدرسه ندارند و اگر هم در مسیر و یا روستایی نیز این گونه سرویس مدارس مشاهده می شود به علت دوری مسافت دانش آموزان تا روستا و کمک به آنها بوده که هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد.

بخشدار گوهران عنوان داشت: شهرستان بشاگرد هنوز زیرساخت اصلی آن که همان راه مواصلاتی است را آماده ندارد و در روستا هم نمی توان برای دانش آموزان جز سواری، سرویس تهیه کرد.

وی گفت: شهرستان بشاگرد بیش از ۱۸۰ روستا دارد که وضعیت هیچ یک از جاده های روستایی مناسب نبوده و شرایط برای تهیه و تردد سرویس مینی بوس برای دانش آموزان نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار