کد خبر: ۲۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
نماینده مردم خرمشهر؛
نماینده مردم خرمشهر و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با درخواست مجتمع فولاد جهان آرا برای جذب نیروی بومی، گفت:حق مردم این منطقه است که از مزایای قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد اروند بهره ببرند.
به گزارش آرانیوز، عبدالله سامری در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، با بیان اینکه واحد تولیدی فولاد جهان آرا متعلق به خرمشهر است، گفت: این واحد تولیدی به رغم اینکه مسئولان آن خرمشهری هستند ولی متاسفانه تاکنون 140 نیروی غیر بومی را به کار گرفتند و این معضل، احجاف در حق مردم خرمشهر است.

سامری گفت: فولاد جهان آرا سال گذشته آزمون استخدامی در دانشگاه علوم و فنون دریایی برگزار کرد و نخستین شرط پذیرش را بومی بودن عنوان کرد، ولی به رغم اینکه خیلی از خرمشهری ها دارای تخصص و حرفه هستند، ولی در این استخدام جذب نشده اند.

ساختمان شش طبقه خرمشهر به هتل تبدیل می شود

نماینده مردم خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش با بیان معضلات خرمشهر و وجود بافت قدیمی و فرسوده در این شهرستان، در خصوص ساختمان شش طبقه خرمشهر گفت:در ساختمان شش طبقه مخروبه باقی مانده از جنگ تحمیلی 53 خانوار مستضعف زندگی می کنند و قرار شد این ساختمان تخریب و به هتل تبدیل شود و مشکل مسکن ساکنان نیز از طریق واگذاری مسکن مهر رفع شود.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تهیه مسکن مهر مستضعفان ساکن شش طبقه خرمشهر را 14 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با نشست های مکرر با مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند قرار شد که این میزان اعتبار به مسکن مهر مستضعفان کمک شود.

 لزوم واریز مالیات شرکت های بزرگ صنعتی در شهرستان محل استقرار شرکت
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد:قانونگذار مصوب کرده که مودیان بزرگ مالیات خود را در تهران پرداخت کنند ولی تصمیم بر این شد که این قانون در کمیسیون انرژی اصلاح شود و مالیات مودیان بزرگ در شهرستان ها پرداخت شود.
وی اظهار داشت:شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر فعالیت دارد و بخش اعظمی از نفت و ذخایر نفتی در این محدوده استخراج می شود و معنا ندارد که ارزش افزوده این شرکت در تهران واریز شود.

سامری گفت: با نشست های مکرر با مسئولان نفت قرار شد که اساسنامه شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر به ثبت برسد و ارزش افزوده درآمد این شرکت به خرمشهر واریز شود.


پس از تکمیل دیوار منطقه آزاد اروند استفرار گمرک پشت گیت ها عملی می شود

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش اختلاف بین گمرک ایران و منطقه آزاد را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه دیوار محدوده منطقه آزاد اروند تکمیل نشده گمرک ایران حاضر نیست که مجوز استقرار نیروهای گمرکی پشت گیت های منطقه آزاد بدهد.
سامری گفت:با وجود انجام سفر اخیر آقای روحانی رئیس جمهوری محترم به خرمشهر و دستور رییس جمهوری به معاون اول، استقرار گیت های گمرک پشت دیوار محدوده منطقه آزاد اروند تاکنون عملیاتی نشده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار