کد خبر: ۲۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
استاندار خوزستان با انتقاد از صدور اجرائیه علیه آموزش‌وپرورش:
استاندار خوزستان اینکه صدور اجرائیه توسط یک سازمان دولتی به‌ویژه علیه آموزش‌وپرورش اصلاٌ کار صحیحی نیست و به هیچ‌جه نباید اتفاق بیافتد، گفت: در خصوص قطع برق یا آب مدارس نباید به دانش‌آموزان کوچک‌ترین استرسی وارد شود.

به گزارش آرانیوز، دکتر غلامرضا شریعتی در شورای آموزش و پرورش استان که امروز، سه‌شنبه 28 دی‌ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، در خصوص مسأله بدهی‌های آموزش و پرورش به شرکت برق منطقه‌ای با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش بار بدهی‌های این شرکت، اظهار کرد: در گذشته که اعتبارات شرکت برق، استانی بود قدرت مانور بیشتری برای همکاری داشتیم اما اکنون که اعتبارات ملی شده است، کمتر می‌توانیم در این حوزه ورود کنیم.

وی با بیان اینکه صدور اجرائیه توسط یک سازمان دولتی به‌ویژه علیه آموزش‌وپرورش اصلاٌ کار صحیحی نیست و به هیچ‌جه نباید اتفاق بیافتد، گفت: نباید با آموزش‌وپرورش این‌گونه برخورد شود؛ همه افراد برای تحصیل فرزندان خود در حوزه شخصی بیشترین هزینه را در آموزش‌و‌پرورش می‌کنند، اما در حوزه اجتماع از کمک به آموزش‌و‌پرورش دریغ می‌کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: آموزش، پایه و زیربنای همه امور است به همین دلیل باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌تری داشته باشیم؛ آموزش‌و‌پرورش نباید با مشکلات قطعی برق مواجه باشد و باید برنامه‌ریزی شود تا با کاهش بدهی‌ها، شرکت توزیع برق نیز بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و با تعامل و همکاری بیشتر اصل موضوع آموزش و تعلیم و تربیت دچار خدشه نشود.

شریعتی با بیان اینکه برای فراهم کردن بهترین کیفیت آموزشی باید همه دستگاه‌های اجرایی تلاش و هزینه کنند، افزود: ما باید تمام دانش‌آموزان استان را فرزندان خود بدانیم و هرچه در توان داریم برای ارتقای کیفیت آموزش هزینه کنیم تا کوچکترین فشاری به دانش‌آموزان در امر تحصیل وارد نشود. البته باید در نظر داشت که نباید حاشیه امنی برای مسئولان آموزش و پرورش ایجاد شود که تعهدات خود را نسبت به دیگر سازمان‌ها نادیده بگیرند اما در خصوص قطع برق یا آب مدارس نباید به دانش‌آموزان کوچک‌ترین استرسی وارد شود.

وی با بیان اینکه خدمات آموزش‌و‌پرورش و شرکت توزیع برق غیرقابل اجتناب است، گفت: باید کمیته‌ای متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه، آموزش‌وپرورش و مشاور استاندار در امور تجهیز منابع برای بررسی حجم بدهی آموزش‌وپرورش به شرکت برق منطقه‌ای تشکیل شود شود تا پس از رسیدن به توافق روی مبلغ بدهی، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار