کد خبر: ۲۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
«حاوا» اولین گروهی که در بخش موسیقی نواحی سی‌ودومین جشنواره فجر بلیت تمام 288 صندلی سالن برج آزادی را فروخت، با بخش کوتاهی از لالایی پروین بهمنی به صحنه رفت.
به گزارش آرانیوز، پیش از شروع اجرای کنسرت گروه «حاوا» به سرپرستی پروین بهمنی، پیمان بزرگ‌نیا که مسئولیت انتخاب گروه‌های موسیقی نواحی در این دوره از جشنواره را به عهده داشت، بیان کرد: بهمنی نه تنها به عنوان حامی موسیقی قشقایی است بلکه حامی موسیقی ایران و سمبل شجاعت ایلات ایران است.

سپس دامون شش‌بلوکی، پژوهشگر موسیقی نواحی و فرزند پروین بهمنی، گفت: ما به دلیل مشکلات و دور بودن اعضاء، تمرینات مختصری انجام دادیم اما برای این دوره از جشنواره به آمادگی نسبی رسیدیم.

او سپس به ابراهیم کهندل پور، خواننده پرآوزاه قشقایی اشاره کرد که گروه حاوا را در اجرای این دوره از جشنواره همراهی می‌کند. بعد از اجرای دو قطعه توسط گروه حاوا، پروین بهمنی‌ با نوای ساز بادی و تشویق حاضران روی صحنه آمد، یک روسری را به ساز نوازنده بادی گره زد و نوای لالایی قشقایی را خواند.
 بهمنی‌ بعد از اجرای یک قطعه کوتاه صحنه را ترک کرد. پیش از این دامون شش بلوکی فرزند این هنرمند گفته بود مادرش در این کنسرت با توجه به شرایط جسمی که دارد فقط در بخشی از همخوانی و اجرای فرم‌ها حضور خواهد داشت.  
برای اجرای قطعه بویراحمدی نیز، موسی موسوی روی صحنه آمد.
در انتهای این اجراء با حضور نمایندگان مردم آباده و فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی از سوی  دبیرخانه  سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر از ابراهیم کهندل‌پور خواننده و پروین بهمنی سرپرست گروه موسیقی "حاوا" تقدیر شد.
بهمنی در این اجراء گفت: ممنون که ما را تشویق می‌کنید تا بتوانیم کوه درست کنیم. ما فرهنگ ایرانی را به راحتی از دست نمی‌دهیم.
ابراهیم کهندل‌پور (خواننده)، موسی موسوی(خواننده قطعات بویراحمدی)، هوشنگ سلیمی (کمانچه)، امین پوستکار (تنبک)، فرزاد محمودی (رباب)، حسین کریمی(سرنا و کرنا قشقایی)، آرش عزیزی (تار و همخوان)، دامون شش‌بلوکی (نقاره و همخوان) و پیران درخشان(سه‌تار قشقایی) پروین بهمنی، سرپرست و همخوان گروه حاوا را در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر که 25 دی در برج آزادی به صحنه رفت، همراهی می‌کردند.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار