کد خبر: ۲۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
امام‌جمعه موقت تهران گفت: در انتخابات دوازدهم دشمن برای ایجاد اختلاف و دو قطبی کردن جامعه، تخریب نهادهای قانونی نظام و به‌ ویژه قوه‌ قضائیه تأکید کرده است.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با اشاره به سالروز حماسه نهم دی‌‌ماه، گفت: 9 دی و 19 دی هر دو حماسه وحدت بود، امسال مراسم 9 دی در سراسر کشور با شکوه برگزار شد و رهبری معظم انقلاب هم این حماسه را بزرگ داشتند.

وی با تأکید بر اینکه «9 دی» نماد وحدت ملت در پاسداری از انقلاب‌ است، افزود: حماسه 9 دی تکمیل حماسه 19 دی بود، وجوه و شباهات فراوانی بین این دو وجود دارد؛ جرقه حماسه 19 دی نیز حمایت از ولایت‌فقیه بود.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران خطاب به نمازگزاران و مردم ایران، اظهار کرد: شما حماسه‌سازان 19 دی، حماسه 9 دی را رقم زدید و در صحنه بودید. حماسه 19 دی را بصیرت مردم آفرید، مانند همین در 8 ماه فتنه اتفاق افتاد، فتنه‌گران انتخابات 40 میلیونی و این سرمایه عظیم را سوزاندند، تقلب رمز آشوب بود که تهرانی‌ها به چشم دیدند.

آیت‌الله خاتمی یکی دیگر از وجوه شباهت حماسه 19 دی و نهم دی را حمایت استکبار از عُمٌال داخلی دانست و افزود: در حماسه 19 دی هنگامی شما مردم وارد شدید که دنیای استکبار از شاه حمایت می‌کرد، در فتنه سال 88 هم آمریکا و رسانه‌هایش تمام‌قد به حمایت از فتنه‌گران می‌پرداختند و انگلیس این روباه پیر امکاناتش را در اختیار فتنه‌‌گران قرار داده بود و شما در حماسه 9 دی در مقابل استکبار ایستادید.

وی ادامه داد: به فضل خدا، انقلاب بزرگ 19 دی شما مردم ایران با شکوه و با همان عظمت سال‌های ابتدایی به راهش ادامه می‌دهد و پیام انقلاب امام به جهان صادر شده است. امروز به فضل خدا انقلاب شجره طیبه تنومندی است که تندبادها هم نمی‌تواند به آن آسیب برساند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما امروز نیازمند وحدت در کشور هستیم، گفت: وحدت با شعار به دست نمی‌آید، تثبیت نظام با وحدت محقق می‌شود، ادبیات ما باید ادبیات تکریم و احترام باشد، با تخریب وحدت شکل نمی‌گیرد، مسئولان و آنهایی که تریبون دارند باید سعه‌صدر داشته باشند و از تهمت، دروغ و امثال آنها پرهیز کنند.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه برای تداوم مسیر انقلاب نیازمند بصیرت هستیم، اظهار کرد: در انتخابات دوازدهم دشمن بر روی ایجاد اختلاف و دو قطبی کردن جامعه، تخریب نهادهای قانونی نظام و به‌ ویژه قوه‌ قضائیه تأکید کرده و در فضای مجازی مشغول آکنده کرده فضا از دروغ و تهمت و افتراست که اینها ترفندهای دشمن است.

وی خطاب به مسئولان نظام گفت: حواستان جمع باشد، تمام دلسوزان نظام اتفاق نظر دارند که دعواهای رسانه‌‌‌ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست، خروجی این دعواها این است که در تحلیل‌های‌شان می‌گویند از این دعواها معلوم می‌شود که فساد در ایران سیستماتیک شده که این قطعا به مصلحت نظام و انقلاب نیست.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران در همین زمینه اضافه کرد: امام از مأیوس کردن مردم بدشان می‌آمد، به صاحبان رسانه می‌گویم که اگر می‌خواهید دِین‌تان را به انقلاب ادا کنید در ایجاد روحیه امید به مردم بدمید، خدمتگزاران به مردم خدمت کنید، قوه‌ قضائیه که شدیدا مورد هجمه است به پرونده‌های فساد با سرعت و دقت بیشتری رسیدگی کند، البته قاطعانه حکم صادر کنید و برای‌تان دولت‌ها مهم نباشد، مردم از شما عدالت می‌خواهند و مطالبه جدی‌شان است.

آیت‌الله خاتمی آینده انقلاب را روشن توصیف و تصریح کرد: همیشه در صحنه باشیم و به ولایت‌مداری‌مان ادامه دهیم، انشاء‌الله آینده روشن در دستان شما مردم انقلابی است.

وی خطاب به نمازگزاران گفت: انقلاب اسلامی ما امانت شهیدان است، طوری رفتار کنیم که شهدا دعای‌مان کنند، در صحنه بمانیم و حمایت کنیم، شهدا دعای‌مان می‌کنند، رفتاری نداشته باشیم که شهدا از ما رنجیده شوند.

به گزارش تسنیم، خطیب نمازجمعه این هفته تهران همچنین به تحولات منطقه‌ای طی روزهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: بشارت پیروزی ارتش عراق و حشد‌الشعبی را در آینده نزدیک خبر می‌دهم و امیدوارم که به زودی شرٌ این داعشی‌های جنایتکار از سر عراق باز شود.

آیت‌الله خاتمی در بخش ابتدایی خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام حسن عسکری(ع)، وفات حضرت معصومه(س) را نیز تسلیت گفت.

وی در خطبه‌‌ اول نمازجمعه این هفته تهران در نکوهش دروغ و دروغگویی، تأکید کرد: این باور که دروغ با ایمان سازگار نیست، باید در جامعه نهادینه شود، اینکه از ایمان دم بزنیم، اما به لوازم آن پایبند نباشیم با هم در تناقض است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دروغ ایمان را از بین می‌برد و با دین سازگاری ندارد، اظهار کرد: اگر به مسئولی گفتند که آمار را دستکاری کن، اگر به این ایمان پایبند باشد می‌گوید که آمار را دستکاری نمی‌کنم؛ ولو اینکه برکنار شوم، این نشان‌دهنده دین‌داری این مسئول است. اگر به کسی در رسانه؛ چه مکتوب، دیجیتال و تصویری بگویند که این دروغ را بنویس و بگو، اگر ننویسد، ولو اینکه مخاطبانش کم شود، نشانه‌ ایمانش است.

آیت‌الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی شغل‌‌ها راستگویی خلاف قاعده‌شان است، این افراد غالبا دروغگو هستند، روایت داریم که با دروغگوها نباید رفاقت کرد. زندگی با آدم‌های دروغگو صفا ندارد. به جای محبت در دل‌ها کینه می‌کارند که باید اینها را منزوی کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار