کد خبر: ۲۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نقض برجام گفت: الحمدالله بعضی از مسئولین رسماً عذرخواهی کردند و گفتند ما گول وزیر خارجه آمریکا را خورده‌ایم.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران اظهار داشت: بزرگترین مناسبت امروز، روز ۹ دی است که این روز تحقیقاً یکی از ایام‌الله است؛ این روز، روز تجدید ملت با ولایت است. روز وحدت ملت حول محور ولی‌امر است. روز بیداری عده‌ای از گول خوردن است.

وی افزود: مردم در این روز نشان دادند که خطرشناس هستند و برای رفع خطر تصمیم می‌گیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دشمن اسلامی امید پیدا کرده بود که بتواند به نظام ضربه بزند و قدرت‌طلبان داخلی نیز مغرور شده بودند و تقلب در انقلاب را پرچم حملات ناجوانمردانه و وحشیانه خود قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه مردم بصیرت خود را در ۹ دی به نمایش گذاشتند، گفت: بصیرتی که معنایش تشخیص توطئه دشمن، بیداری، آگاهی، تصمیم، حضور به موقع و اقدام قاطع است و پیوسته مورد تأکید رهبری است؛ این بصیرت در ۹ دی خود را نشان داد.

موحدی کرمانی ادامه داد: در راهپیمایی ۹ دی افراد فراوانی بودند که گول تبلیغات سران فتنه را خورده بودند اما بیدار شده بودند و فریاد «مرگ بر فتنه‌گران» را سر دادند.

وی افزود: متأسفانه کسانی به آتش فتنه دامن زدند که سوابق خوبی در انقلاب داشتند و همین امر خطر را دوچندان کرد و ناآگاهان را گول زد به همین دلیل فتنه درون از جنگ برون با دشمن خطرناک‌تر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: اصحاب فتنه مگر نمی‌شنیدند که تبلیغات دشمن همراه با آنهاست، مگر نمی‌دیدند آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس خائن، مردم را به ریختن در خیابان‌ها تشویق می‌کند. معمولاً در فتنه‌ها حق و باطل مبزوج می‌شود و فتنه‌گران نمودی از حق ارائه می‌دهند تا مردم را به سمت خود جذب کنند اما در این فتنه هیچ حقی دیده نمی‌شود؛ هر چه بود، باطل بود و به همین دلیل به سرعت رسوا شدند و به هدف نرسیدند. در این فتنه به اسلام، احکام اسلام، به امام (ره)، رهبر و از همه بالاتر به امام حسین (ع) جسارت شد؛ کاری که در ایران سابقه ندارد. یهود و نصاری و آتش‌پرستان هم نکردند.

موحدی کرمانی خطاب به مردم گفت: در اینجا به امر بصیرت که مورد تأکید رهبری است، اهمیت دهید کما اینکه در ۹ دی نیز نشان دادید. نبود بصیرت بنی‌اسرائیل را پس از عمری توحید و خداشناسی، گوساله‌پرست کرد. فتنه، جنگ جمل و نهروان را به وجود آورد؛ لذا این فتنه‌ها باید پیوسته در جلوی چشم ما باشد.

وی همچنین با اشاره به نقض برجام گفت: رهبر انقلاب از همان روز اول می‌فرمودند «من خوشبین نیستم» چرا مسئولین این سخن را جدی نگرفتند. ایشان پیوسته می‌فرمودند «آمریکا دشمن است، نباید اعتماد کرد»؛ این امر برای مسئولین ما درس باشد.

امیدواریم مسئولی نباشد که هنوز  به آمریکا دلبسته باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: الحمدالله بعضی از مسئولین رسماً عذرخواهی کردند و گفتند ما گول وزیر خارجه آمریکا را خورده‌ایم. انشاءالله دیگر مسئولی در نظام ما نباشد که گول آمریکا را بخورد.

موحدی کرمانی تصریح کرد: امیدواریم مسئولی نباشد که هنوز  به آمریکا دلبسته باشد و امید داشته باشد. امکانات فراوانی در کشور وجود دارد، چرا باید جوانان هوشمند و پراستعداد ما باید بیکار بمانند. باید با بهره‌گیری از امکانات فراوان، مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی با اشاره به حوادث یمن و بحرین گفت: رژیم آل‌خلیفه و آل‌سعود شرمشان باد تا کی این همه جنایت و ظلم. بستن آب به روی شیعیان و کشتن کودکان و زنان در یمن. ای غافلین بدانید ممکن است حکومت با کفر بماند، اما اگر حکومت ظالم باشد، مطمئن باشید این حکومت رو به زوال است. همین حالا حکومت نابود شده خود را ببینید و به خود آیید که نخواهید آمد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تبریک پیروزی حلب گفت: این تنها یک پیروزی نظامی نیست، پیروزی فرهنگی، پیروزی اسلام بر کفر و نفاق و پیروزی حق بر باطل است. حامیان تروریسم به ویژه آل‌سعود ببینند و از غصه بمیرند.

تعطیلی کارگاه‌های تولیدی، یک فاجعه است

موحدی کرمانی در تذکری به مسئولین گفت: آقایان! مسئله اشتغال جوانان بیکار را جدی بگیرید، توجه به قشرهای آسیب‌پذیر را سرلوحه اقداماتتان قرار دهید، تعطیلی کارگاه‌های تولیدی، یک فاجعه است، پیشرفت علمی از اهم امور است؛ این حکومت امانت در دست شماست. خود را برای جواب دادن در روز قیامت آماده کنید.

وی همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه 2۲ بهمن از یوم‌الله است، گفت: در این روز مردم با مقاومت، ایستادگی و وحدت حول ولایت توانستند حماسه‌ای بیافریند که این صبر و استقامت کارساز بود و ما را به پیروزی رساند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: اگر بر پهلوی پدر و پسر پیروز شدیم، اگر بر صدام پیروز شدیم و اگر آمریکا نتوانست هیچ غلطی بکند، به دلیل تبعیت از امام (ره) بود و حال که پیروز شدیم، قرآن امروز به ما می‌فرماید «اگر شکرگزار نباشید و اگر کفر بورزید، بدانید که انتقام من سخت است».

مسئولان به داد مظلوم و فقیر برسند

موحدی کرمانی خطاب به مسئولین تصریح کرد: این آیه قرآن را بشنوید و بدانید که باید شکرگزار این مقام و منصب خود باشید و بهترین شکر آن است که به وظیفه خود به درستی عمل کنید.

وی با طرح این سؤال که حال وظیفه مسئولین چیست؟ گفت: شما باید به داد مظلوم و فقیر برسید. ای مجلس! خداوند به شما قدرت بدهد تا برنامه بودجه را طوری تنظیم کنید که مانند خون به تمام اجزای کشور برسد. این بودجه باید طوری تنظیم شود که در این کشور یک انسان بی‌خانه نماند؛ این‌گونه بودجه را تنظیم کنید نه اینکه بیت‌المال در تصرف عده‌ای دربیاید، حقوق‌های نامتعارف بوجود بیاید و فریاد رهبری و مردم بلند شود و مردم از دست غارتگران بیت‌المال ناله بزنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: این مسئولین! این پست به شما داده نشده است که به تمام نزدیکانتان و افراد مورد سفارش کار بدهید؛ آن هم کارهای پردرآمد اما بیچاره‌ای که پارتی ندارد، او چه کند؟

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار