کد خبر: ۲۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از راه‌اندازی خط پروازی مشترک گلستان و قزاقستان خبر داد و گفت: این خط پروازی مشترک برای سایر استان‌های کشور برقرار می‌شود.

به گزارش آرانیوز، ابراهیم کریمی اظهار کرد: هفته گذشته هیئت تجاری و اقتصادی استان گلستان به همراه استاندار به قزاقستان و ترکمنستان سفر کردند و مذاکره‌های فراوانی با مسئولان این دو کشور انجام شد.

وی افزود: تنها راه‌آورد این سفر برای حوزه گردشگری گلستان راه‌اندازی قطار گردشگری گلستان– قزاقستان بود که پیش‌تر از آن در سفر سفیر قزاقستان در ایران این پیشنهاد مطرح‌شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: این قطار گردشگری به‌منظور تبادل ارتباطات با مراودات بیشتر بین دو کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: قزاقستان در این سفر موافقت را با راه‌اندازی قطار گردشگری ایران – قزاقستان اعلام کرد به‌شرط آنکه ترکمنستان هم با راه‌اندازی آن موافقت کند.

کریمی یادآور شد: قرار شد این موضوع از سوی مدیرکل راه‌آهن گلستان به وزیر راه منتقل‌شده تا در کمیسیون مشترک ایران – ترکمنستان مطرح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با یادآوری اینکه خط پروازی گلستان- آکتائو امسال راه‌اندازی شد اما تداوم نیافت، بیان کرد: یک شرکت گلستانی (نماینده بخش خصوصی در این سفر) پیشنهاد خرید هواپیما برای برقراری خط پروازی مشترک گلستان و قزاقستان را مطرح کرد.

وی بابیان اینکه قزاقستان به‌طور ضمنی با این پیشنهاد موافقت کرد، ادامه داد: خط پروازی مشترک گلستان و قزاقستان نه‌تنها برای برقراری پرواز گلستان قزاقستان بلکه برای برقراری ارتباط هوایی با سایر استان‌ها دایر می‌شود.

خیابان گرگان در آکتائو

کریمی از سفر به بافت تاریخی باکو در این سفر خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری باکو حضور مؤثر و پررنگی در بافت تاریخی این شهر داشت و بسیار موفق عمل کرده بودند و قرار شد شهرداری گرگان هم ورود مناسبی برای مدیریت بافت تاریخی گرگان داشته باشد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان دعوت از شهردار آکتائو برای سفر به گرگان و نام‌گذاری خیابان گرگان در آکتائو و خیابان آکتائو در گرگان از دیگر مذاکره‌های انجام‌شده در این سفر بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار