کد خبر: ۲۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
شیراز – معاون عمران و توسعه امور شهر و روستایی وزارت کشور گفت: توجه به شهرهای کوچک و روستاها به عنوان یک اولویت در مباحث اعتباری مد نظر قرار دارد.
به گزارش آرانیوز، هوشنگ خندان دل بعد از ظهر چهارشنبه در همایش شهرداران استان فارس تاکید کرد: خوشبختانه استان فارس در مباحث مختلف دارای ویژگی های مناسبی است که باید همواره مد نظر باشد.

وی ادامه داد: اما در بحث اعتبارات آنچه که باید به آن توجه شود در اولویت قرار گرفتن شهرهای کوچک و روستاهای کشور است.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: امروز معافیت ها قابل توجه است و تداوم این وضعیت به هیچ عنوان مورد قوبل نیست و از طرفی دیگر شاهد مهاجرت از روستاها به شهرهای هستیم که این مهم نیز مشکل حاشیه نشینی ایجاد کرده است.

خندان دل با اشاره به اینکه شهرداری ها باید درآمد پایدار برای خود ایجاد کنند، گفت: کمبود اعتبارات و مشکلات دولت بر هیچکس پوشیده نیست اما در این راستا شهرداری های کشور که نمی توانند خدمات خود راارائه نکنند به همین دلیل باید به دنبال ایجاد درآمد های پایدار باشند.

وی تصریح کرد: بنیان های مالی قوی باید ایجاد شود تا مشکلات برطرف گردد.

معاون عمران و توسعه امور شهر و روستایی وزارت کشور ادامه داد: بودجه سال جاری شهرداری ها حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است که یک چهارم آن را مالیات بر ارزش افزوده تشکیل داده است که این رقم نیز در شهرهای کشور یکسان نیست.

خندان دل یادآور شد: درآمد سرانه شهروندان در تهران و یا دیگر کلان شهرها با دیگر شهرهای جنوبی و یا حتی مرزی کشور یکسال نیست به همین دلیل در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیز متناسب عمل نخواهد شد.

وی افزود: باید تمامی رویکردها با حمایت مجلس شورای اسلامی مد نظر قرار داده شود و در این راستا اگر در قانون ئیز مشکلی وجود داشته باشد اصلاح شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار