کد خبر: ۲۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
شیراز – استاندار فارس گفت: شهرداری های استان فارس نیم درصد اعتبارات کتابخانه ها را بدون کاهش و حتی با افزایش به سرعت پرداخت کنند.
به گزارش آرانیوز، محمد علی افشانی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش شهرداران استان فارس با اشاره به جایگاه رفیع کتاب و کتابخوانی در کشور تاکید کرد: شهرداری ها باید نیم درصد اعتبارات را به کتابخانه ها اختصاص دهند که در این مسیر نباید هیچگونه مشکلی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: نه تنها این نیم درصد نباید کاهش داشته باشد بلکه باید در حد توان این رقم نیز افزایش داشته باشد و اگر شهرداری به فکراین باید که اعتبارات را کاهش دهد باید در عملکرد خود تجدید نظر کند.

استاندار فارس یادآور شد: اگر خواهان توسعه و پیشرفت هستیم باید این مهم از توسعه کتابخانه در روستاها و شهرهای آغاز شود که متاسفانه در حال حاضر شاهد این مهم نیستیم.

افشانی ادامه داد: نتیجه هیچ کار و فعالیتی در شهر و روستا بهتر از راه اندازی کتابخانه و متوجه کردن جوانان به سمت کتاب نیست بنابر این کتابخانه ها باید فعال شوند و دانش آموزان را نیز برای این مهم مشتاق کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع استخدام در شهرداری ها نیز گفت: تعداد نیروهای موجود در شهرداری ها بیشتر از نیازمندی آنها است که البته بخشی از این افزایش نیرو به دلیل فشارهایی است که به شهرداران وارد می شود.

استاندار فارس تصریح کرد: متاسفانه به همین دلیل امروز شاهد هستیم که اعتبارات جاری از اعتبارات عمرانی بیشتر است که این نشان از وجود مشکلات در یک مجموعه دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرداران نباید از اموال عمومی در انتخابات شوراهای آینده استفاده کنند، گفت: انتخابات شوراها نزدیک است و به هیچ عنوان شهرداری ها نباید از اموال عمومی برای فرد یا افرادی تحت هر عنوان استفاده کنند.

افشانی افزود: اینگونه رفتارها و برخوردها باعث از بین رفتن اعتماد مردم می شود به همین دلیل نباید کاری کنیم که حتی در آینده نیز مردم به دولت اعتماد نداشته باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه شهرداری ها باید آمادگی کامل برای زمان بحران داشته باشند، گفت: درست است که امروز استان فارس با خشکسالی مواجه است اما طبق پیش بینی های انجام شده در سه ماه زمستان شاهد افزایش باران خواهیم بود بنابر این باید شهرداری ها از امروز به دنبال رفع مشکلات باشند نه اینکه سیلی جاری شود و همین اعتبارات نیز هزینه کم توجه ای و عدم پیش بینی در خصوص ایمن سازی شهر گردد.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار