کد خبر: ۲۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
- استاندار هرمزگان گفت: فرو چاله های دشت میناب به یک فوق بحران تبدیل شده است و باید هر چه سریع تر برای آن چاره اندیشی کرد.
به گزارش آرانیوز، جاسم جادری چهارشنبه شب در یازدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان که با حضور دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، عنوان کرد: در دولت یازدهم با وجود همه محدودیت های ناشی از تحریم و کمبود منابع آمارها و شاخص ها نشان دهنده این است در حوزه سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال آمارهای چشمگیری به دست آمده است.

وی ادامه داد: مهار و تک رقمی کردن تورم اقدامی بی سابقه در طول تاریخ کشور است و صندوق پول نیز رشد اقتصادی بالای ۶.۶ درصدی در کشور ما را تایید کرد که نشان دهنده مدیریت و تدبیر بسیار خوب دکتر روحانی و تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید است.

استاندار هرمزگان با قدردانی از اجرای بسیار خوب برنامه اقتصاد مقاومتی در استان، تصریح کرد: با تلاش مدیران استان و همراهی بسیار خوب سازمان برنامه و بودجه، استان هرمزگان رتبه نخست کشور را به دست آورد.

جادری با اشاره به منور شدن اقتصاد دریا محور در برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: رونق اقتصادی شهرهای بزرگ دنیا و اقتصاد پیشرفته دنیا در کنار دریاها شکل گرفته و طبق بررسی های صورت گرفته نشان می دهد سهم دریا از تولید ناخاصل داخلی در کشورهای پیشرفته ۵۰ درصد است در حالی در کشور ما این رقم دو درصد است و خوشبختانه برنامه ششم براساس اقتصاد دریا محور تدوین شده است.

وی به ایجاد سازمان توسعه و عمران مکران، بیان داشت: ایجاد این سازمان در برنامه ششم منظور شده که موجب تحول در هرمزگان و به رشد و توسعه شرق استان در کنار دریای عمان می شود.

استاندار هرمزگان با قدردانی از اختصاص ردیف مستقل برای شهرستان ابوموسی، اضافه کرد: با این تدبیر و درایت در بودجه سال ۹۶ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان جاری و عمرانی برای ابوموسی اختصاص یافت.

جادری با اشاره به فروچاله های دشت میناب، عنوان کرد: مطالعاتی در این خصوص انجام شده و در شورای عالی آب گزارش آن ارائه شد و پذیرفته شد وضعیت این دشت فوق بحرانی است و مقرر شد بودجه ای برای نجات دشت میناب اختصاص یابد که امیدواریم این امر انجام شود.

وی خواستار پرداخت حق نوار مرزی به کارکنان دولت در هرمزگان شد و بیان داشت: هرمزگان به لحاظ مرزی با کشورهای حاضیه خلیج فارس هم مرز است و درخواست پرداخت این حق را داریم
پیش بینی پرداخت بازنشستگان در استان هم مورد درخواست است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار