کد خبر: ۲۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
بالگرد امداد و نجات هلال احمر استان هرمزگان با حضور دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش آرانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح پنجشنبه در بدو ورود به بندرعباس و پس از افتتاح بالگرد امداد و نجات هلال احمر در فرودگاه بندرعباس با اشاره به اهداف سفر خود به هرمزگان، اظهار داشت: این سفر در ادامه سفرهای دوره‌ ای به استان‌ها انجام می‌شود.

وی به برنامه‌های این سفر یک روزه به مرکز هرمزگان اشاره کرد و یادآور شد: شرکت در شورای تامین و حضور در نشست شورای اداری با محوریت اقتصاد مقاومتی که با هدف بررسی پیشرفت‌ها و اقدامات صورت گرفته از طرف استان برگزار می‌شود، از جمله برنامه‌های این سفر است.

وزیر کشور به نشست خود با دهیاران و شوراهای استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: مجموع گزارش‌ها و برآیندهای این نشست‌ها احصا و گردآوری شده و برای طرح و پیگیری به دولت ارجاع داده می ‌شود تا پس از آن مسائل و مشکلات استان به رئیس جمهور گزارش داده شود تا توسط رئیس جمهور دستورات لازم برای پیگیری‌های لازم صادر شود.

جاسم جادری استاندار هرمزگان هم در آیین آغاز به کار بالگرد امدادی هرمزگان که در فرودگاه بندرعباس با حضور وزیر کشور و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: این بالگرد از نوع ام‌پی‌آی است که قابلیت حمل ۱۵ نفر با ظرفیت جایگذاری شش برانکارد به طور همزمان را دارد.

جادری ادامه داد: سرعت این بالگرد که توان فرود بر روی آب و پیمایش مسیر در زمان شب را دارد، به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت رسیده و از امکانات جستجو و نجات نیز برخوردار است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این بالگرد فعلا ۱۵ روز در ماه در استان مستقر می‌شود، اضافه کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته به زودی با خرید بالگردهای جدید هلال احمر، یک بالگرد به طور اختصاصی به هرمزگان تعلق می‌گیرد که با ساخت و اتمام آشیانه مورد نظر استان در این مبحث دیگر مشکلی نخواهد داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار