کد خبر: ۲۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
ایلام-معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود اینکه مسئولیت فرهنگی کشور را بر عهده این وزارتخانه محول کرده اند ولی تنها ۱۲.۵ درصد بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارت ارشاد است.

به گزارش آرانیوز، علی اصغر کاراندیش روز چهارشنبه در دیدار امام جمعه ایلام اظهار داشت: نهادهای مختلف فرهنگی هم اکنون در کشور وجود دارد که بسیاری از فعالیت های آنها نیز با یکدیگر تداخل داشته و با موازات یکدیگر حرکت می کنند.

وی افزود: یکی از اصلی ترین مشکلات حوزه فرهنگی کشور نبود مدیریت متمرکز است بطوریکه ۲۶ نهاد در این عرصه فعالیت می کنند و باید یکبار برای همیشه یک نهاد مسئولیت اصلی را برعهده داشته باشد.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی کشور در مقایسه با سایر امور ناچیز است، تاکید کرد: ۱۲.۵ درصد بودجه فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص می یابد ولی بیشترین انتظارات از این وزارتخانه است.

کاراندیش بر لزوم حرکت به سمت انجام کارهای پرمحتوا و کیفی در عرصه فرهنگ تاکید کرد و گفت: آثار سطحی نه تنها بازخورد مثبتی به دنبال ندارد بلکه نتایج منفی نیز به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از نقش مردم ایلام در دوران انقلاب و دفاع مقدس یادآور شد: تاکنون ایلام در عرصه ملی معرفی نشده که بر همین اساس این وزارتخانه تولید فیلمی با محوریت نقش مردم این استان را در دستور کار دارد.

معاون وزیر ارشاد ادامه داد: این فیلم با هدف آشنایی مردم کشورمان با فرهنگ، آیین ها و رسوم مردم استان ایلام تولید می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار