کد خبر: ۲۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
با هدف ساماندهی بافت تاریخی؛
اردبیل – شهردار اردبیل به ضرورت فعال‌سازی شورای بافت تاریخی با توجه به حجم بافت تاریخی در این شهر و سایر شهرهای استان اردبیل تأکید کرد.

به گزارش آرانیوز، حمید لطف‌اللهیان عصر چهارشنبه در جلسه ستادبازآفرینی شهری اردبیل تصریح کرد: این شورا بر خلاف اردبیل در بسیاری از استان‌ها فعال شده و می‌تواند تصمیمات لازم برای ساماندهی بافت‌های تاریخی در شهرها را اتخاذ کند.

وی به ضرورت بازنگری ضوابط ساماندهی بافت‌های تاریخی تأکید کرد و گفت: با بازنگری طرح تفضیلی شهر اردبیل بازنگری بافت تاریخی نیز در دستور کار است.

شهردار اردبیل با ذکر مثالی به موانع ساماندهی محوطه پیرامون بقعه شیخ صفی‌الدین اشاره کرد و افزود: هر چند این بقعه عنصر با ارزش در شهر اردبیل محسوب می‌شود اما در حال حاضر بخشی از ساماندهی نیازمند تعیین تکلیف برخی منازل واقع در طرح است.

لطف‌اللهیان به ساماندهی شهید گاه اشاره کرد و افزود: برای اتصال این خیابان به کوچه اسماعیل بیگ لازم است چند منزل مسکونی تعیین تکلیف شود تا بتوان طرح پیاده راه را در حریم بقعه پیاده کرد و از حجم ترافیک کاست.

وی همچنین در تشریح برنامه‌های بازآفرینی شهری به انجام اقداماتی در محله گلمغان اردبیل اشاره کرد و متذکر شد: هفت طرح مصوب با ۱۳۵ میلیارد ریال در این محله اجرا شده است.

شهردار اردبیل به احداث پارک گلستان در سه هکتار، پازل گذاری در سه هزار مترمربع و جدول کشی در سه هزار مترمربع اشاره کرد و افزود: علاوه بر این سایر دستگاه‌ها نیز پروژه‌هایی به ارزش ۶۶ میلیارد ریال متعهد شده‌اند که انتظار می‌رود اجرا شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار