کد خبر: ۲۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
معاون بارزسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان شرقی:
تبریز- معاون بارزسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:بیش از ۵ هزار نانوایی در استان آذربایجان شرقی فعال هستند که باید برای تهیه نان کامل مورد نظارت بیشتر قرار گیرند.

به گزارش آرانیوز، غلامعلی راستی امروز در جلسه بررسی توسعه تولید وضرورت فرهنگ سازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای مصرف نان سبوسدار در استان اطلاع رسانی و فرهنگ سازی های کافی صورت گرفته است تصریح کرد: برخی از نانوایی ها برای ارتقای کیفیت ظاهری محصولات، خود را به استفاده از آرد سبوسدار مقید نمی دانند.

وی تعداد نانوایی های فعال در استان را بالغ بر ۵ هزار واحد عنوان کرد و گفت : برای استمرار آموزش و ارتقای اطلاعات نانوایان نیازمند تامین زیر ساخت های لازم هستیم.

معاون بارزسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان با تاکید بر تولید و مصرف آرد کامل در استان اظهار داشت: برخی از آردهای توزیعی با دارا بودن خلوص ۱۰ الی ۱۲ درصدی در میزان سبوس، عملا کیفیت لازم در پخت را نداشته و بناچار از چرخه ی مصرف خارج شدند.

راستی میزان سبوس آرد مصرفی مطابق استانداردهای کشوری را ۴ الی ۷ درصد عنوان کرد و افزود: رویکرد نهادهای اجرایی در آینده نزدیک می بایست به تولید و مصرف این قبیل فراورده ها معطوف باشد.

وی بگارگیری ابزارهای تشویقی بمنظور ایجاد انگیزه در نانوایان برای مصرف آردهای کامل را یکی دیگر از راهکارهای ترویج نان سبوسدار در استان دانست و گفت: امیدواریم با استفاده روز افزون از نان های کامل شاهد کاهش بیماری های گوارشی باشیم.

برچسب‌ها

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار