کد خبر: ۲۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
امام جمعه ارومیه:
ارومیه- نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه و حضور روحانیون در مدارس زمینه تربیت دینی دانش آموزان را فراهم می کند.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر چهارشنبه در جلسه کمیته همکاریهای آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان و جلسه شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بر لزوم افزایش همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در کنار دیگر دستگاههای فرهنگی کشور برنامه های فرهنگی مختلفی اجرا می کند که قابل تقدیر است اما با توجه به اینکه هجمه فرهنگی دشمن بسیار گسترده است باید بیش از پیش تلاش کنیم.

امام جمعه ارومیه بر لزوم حفظ روحیه امید و آرمان گرایی در تحقق موضوعات اعتقادی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: از سویی دیگر باید مانع ایجاد روحیه نامیدی در مواجه با هجمه های فرهنگی شویم.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه استان برای مشارکت در حوزه تربیت دینی نسل آینده خاطر نشان کرد: حضور روحانیون و بویژه خواهران روحانی در مدارس در این خصوص بسیار تاثیر گذار است.

امام جمعه ارومیه، خواستار ایجاد زمینه آموزش تخصصی معلمان علاقه مند به مشارکت در حوزه های تربیت دینی دانش آموزان و همچنین تشویق خیرین برای ایجاد مدارس غیر دولتی با رویکرد دینی و مذهبی شد.

افزایش جلسات پرسش و پاسخ در مدارس و ارتقاء کیفیت برنامه های فرهنگی مذهبی مدارس از دیگر مطالبات نماینده ولی فقیه در استان بود که مورد تایید و تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز قرار گرفت.

مدیر حوزه های علمیه استان نیز از تلاش برای افزایش تعداد مدارس امین در سطح استان خبر داد و گفت: حضور در کلاس درس و گفتگوی چهره به چهره از دلایل موفقیت طرح امین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، راه اندازی و اعزام روحانی و مبلغ به مدارس امین از برنامه های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ با راه اندازی ۱۴ مدرسه امین در سطح استان، تعداد این مدارس به ۵۲ باب افزایش یافت گفت:۲۲ باب از مدارس امین ویژه خواهران و ۳۰ باب شامل مدارس برادران است که با حضور مبلغان بومی و مستقر در کنار دروس عادی، به اجرای ویژه برنامه های دینی و فرهنگی می پردازند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار