کد خبر: ۲۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
ساوه-نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: هم اکنون ۵۵درصد ظرفیت صنایع استان مرکزی غیرفعال است و باوجود توانمندی بالای استان درحوزه صنعت، این استعدادها به طور کامل شناسایی نشده است.
به گزارش آرانیوز، سید مهدی مقدسی عصر یکشنبه در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مسئولان استان مرکزی با صنعتگران شهرستان ساوه، اظهار داشت: در استان مرکزی از حدود سه هزار واحد صنعتی با وجود واحدهای فعال و قابلیت های زیاد، بخش عمده ای از واحدهای صنعتی هم اکنون با مشکل روبرو هستند.

وی افزود: در حال حاضر در خوش بینانه ترین وضعیت، تنها ۴۵درصد از ظرفیت صنایع استان مرکزی فعال است و این مساله نیاز به یک چاره اندیشی اصولی و اقدام موثر دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید قابلیت های این استان برای سرمایه گذاری شناخته و از آن بهره گرفته شود چرا که این استان کریدور شمال به جنوب و همچنین نزدیک به پایتخت و فرودگاه بین المللی است که همه این مسائل ظرفیت لازم را برای سرمایه گذاری در این استان فراهم کرده است.

مقدسی تصریح کرد: این استان علاوه بر صنعت، در حوزه کشاورزی نیز استعدادهای فراوانی دارد و بیش از پنج هزار هکتار سطح زیر کشت پسته و همچنین سایر محصولات همچون انار و زیتون در این استان وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: وظیفه مهم مجلس علاوه بر قانون گذاری، نظارت بر حسن اجرای قوانین است و سفر روز جاری اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان و بازدید از صنایع استان مرکزی نیز در همین راستا صورت گرفته که امیدواریم این سفر خبرهای خوبی برای بخش صنعت استان به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ظرفیت هایی که استان مرکزی در حوزه صنعت و تولید دارد باید مورد توجه قرار گیرد و برندهای مهم و شرکت های بزرگ خارجی از این ظرفیت ها اطلاع یافته و برای سرمایه گذاری در این استان ترغیب شوند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار