کد خبر: ۲۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
ساوه- قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: تاکنون ۱۷هزار و ۸۲۵ واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور، ۱۲هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.
به گزارش آرانیوز، رضا رحمانی روز یکشنبه در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان مرکزی با صنعتگران شهرستان ساوه، اظهار داشت: از ۱۷هزار و ۸۲۵ واحد صنعتی در کشور که تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند، ۵۴۰ واحد صنعتی متعلق به استان مرکزی است که ۴۰۰میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

رحمانی تصریح کرد: در طول سه سال گذشته بیش از ۱۶هزار پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی در کشور صادر شده و در سال جاری نیز صدور مجوزهای صنعتی ۸.۷ درصد رشد داشته است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت بیان کرد: در سال جاری صدور پروانه های بهره برداری صنعتی در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۷ درصد و صدور مجوزهای تاسیس واحدهای صنعتی ۳.۱ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در حوزه معادن نیز، صدور پروانه های بهره برداری در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۶ درصد رشد داشته است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تا سال ۹۲، بیش از شش هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در کشور به طور کامل تعطیل شده بودند که خوشبختانه در حال حاضر چهار هزار واحد از این تعداد، به چرخه تولید و فعالیت بازگشته اند.

رحمانی ادامه داد: وضعیت ارائه تسهیلات رونق تولید و حمایت از واحدهای تولیدی در استان مرکزی نسبت به بسیاری از استان ها مطلوب بوده و در پی آن بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی استان رفع شده که اقدامات لازم ادامه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: تعامل خوبی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برقرار است تا مشکلات حوزه صنعت کشور از میان برداشته شود.

رحمانی افزود: کسانی که در حوزه صنعت کشور فعال هستند در یک بخش مهم و یک کار مقدس و با ارزش اشتغالزا حضور دارند که باید از آنان حمایت شود تا بتواند مشکلات و موانع را برداشته و به اشتغال و فعالیت ادامه دهند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: مسائل بخش صنعت کشور به طور جدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست پیگیری است و آمارهای سال جاری نیز نشان از رشد مثبت و حرکت در مسیر مطلوب دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار