کد خبر: ۲۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
شهردار منطقه 2 اهواز تاکید کرد:
شهردار منطقه 2 اهواز گفت: پیشنهاد می کنم که سرمایه گذاری مسکن در بخش خصوصی افزایش یابد زیرا اتفاقات خوبی در حوزه های نفتی سطح شهر اهواز رقم خواهد خورد.
به گزارش آرانیوز، مسعود محمد شفیع پور در خصوص اینکه ساختمان های کلانشهر اهواز از لحاظ نما، معماری داخلی روند رو به رشدی را طی می کند، اظهار داشت: معماری داخلی و نمای ساختمان ها در این چندساله در اهواز وضعیت بهتری را طی می کند و از بخش خصوصی تشکر می کنم که به سمت معماری نوین ایرانی رو آورده و شهر اهواز را روز به روز از لحاظ زندگی و محیط شهری و زیباسازی به استانداردهای جهانی نزدیک می کنند.

وی افزود: پیشنهاد می کنم که سرمایه گذاری مسکن در بخش خصوصی افزایش یابد زیرا اتفاقات خوبی در حوزه های نفتی در سطح شهر اهواز رقم خواهد خورد که باعث می شود تامین مسکن در اهواز نیاز بیشتری پیدا کند لذا بخش خصوصی باید ورود کند و این نیاز آینده را تامین کند.

شهردار منطقه ۲ اهواز با اشاره به ارتباط برگزاری نمایشگاه های صنعت ساختمان با پبشرفت بخش خصوصی عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه و یا نمایشگاه های مشابه در این زمینه، بسیار تاثیرگذار خواهد بود زیرا ساختمان صنعتی است که پیشرفت های علمی بر آن تاثیر گذار است و در بخش های مختلف سازه ای، معماری و تاسیساتی تاثیرش را می گذارد و نیاز است در شهری مانند اهواز که آماده ی توسعه و سرمایه گذاری کلان در بخش خصوصی است، به طور سالیانه این نمایشگاه ها را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم شاهد روزی باشیم که ساختمان ها در اهواز مدرن و از لحاظ فنی و معماری و سازه ای در سطح جهانی مطرح شوند.
شفیع پور در خصوص تاثیر رکود بخش مسکن بر درآمدهای شهرداری منطقه ۲ گفت: رکود مسکن، نخستین جایی که تاثیرش را می گذارد بر شهرداری هاست. خوشبختانه در شهر اهواز از سال گذشته تا کنون حدود ۸ درصد افزایش صدور پروانه را داشته ایم که به معنای رونق نسبی در این بخش است و پیش بینی می شود که این وضعیت روندی صعودی داشته باشد.
شهردار منطقه ۲ اهواز با اشاره به اهمیت نما در صنعت ساختمان و رعایت معماری ایرانی در ساخت و سازه بیان کرد: در صدور پرونده، تایید نما توسط کمیته نمای شهرداری الزامی است. با این حرکت، در آینده نماها سبک ایرانی اسلامی و به روز می شود و معماری ایرانی ملموس تر خواهد بود.
وی همچنین به نظارت نهادهای مختلف در زمینه نما و معماری ایرانی اشاره کرد و گفت: در بحث نظارت، مهندسین ناظر در ساختمان ها از سوی سازمان نظام هندسی نظارت دارند. در کنار آن، بنیاد مسکن نیز گروهی را برای نظارت بیشتر تشکیل داده و به نظارت در این زمینه مشغول است. ما نیز در هر منطقه پلیس ساختمان مستقر کرده ایم تا در صورت نیاز، ورود کند که خوشبختانه تاکنون در منطقه ۲ نیازی به این امر نبوده است.
شفیع پور یادآور شد: برای زیباسازی منطقه ۲ در کیانپارس و کیان آباد در حال بررسی مجدد کاربری ها و ظرفیت سنجی ها هستیم تا در آینده این مناطق در بحث ترافیکی و کاربری ها به وضعیت بهتری برسند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار