کد خبر: ۲۱۳۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور از رئیس دیوان محاسبات خواست تا پرونده همه کسانی که در مظان اتهام دریافت حقوق‌های نامتعارف بودند را به هیات‌های مستشاری ارجاع بدهد و هیات های مستشاری پرونده همه کسانی را که خلاف قانون و مقررات دریافتی داشته اند، رسیدگی کند و حکم شرعی و قانونی را در مورد آنان صادر و نتیجه را به رئیس جمهور گزارش کند.

به گزارش آرانیوز، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دریافتی های نامتعارف نه مختص به قوه مجریه می باشد و نه فقط در دوره دولت یازدهم اتفاق افتاده است که رقبای دولت از این موضوع استفاده سیاسی می کنند. دولت از همان ابتدا که موضوع حقوق های نامتعارف مطرح شد، آن را تقبیح کرد و اقدامات عملی متعددی را برای رسیدگی اصولی به این موضوع آغاز کرد.

وی افزود: یکی از دلایل بروز پدیده حقوق‌های نامتعارف وجود نظام های پرداخت متفاوت و متعدد در کشور بود که دولت برای اصلاح این وضعیت اقدام کرده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اظهار داشت: به عنوان مثال ادارات دولتی از نظام هماهنگ پرداخت تبعیت می‌کنند ولی بانک ها، بیمه ها و برخی صندوق ها نظام های پرداخت خاص خود را داشتند.

 وی گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری نیز که به منظور یکسان سازی نظام پرداخت ها در کشور تدوین و تصویب شده بود، متاسفانه در عمل استثناءهای متعددی بر آن زده شد که همین استثناءها در برخی موارد مفری برای پرداخت های غیرمعمول شد.

امیری تصریح کرد: دولت این موضوعات را به دقت کارشناسی و آسیب‌شناسی کرد و شورای حقوق و دستمزد را تشکیل داد و مقررات مربوط به پرداخت ها به مقامات را ساماندهی کرد و برای همه آنها سقف تعیین نمود.

وی احیای سازمان امور اداری و استخدامی کشور را از دیگر اقدامات دولت یازدهم در این زمینه یاد کرد و گفت: دولت به سرعت با کسانی که دریافتی های نامتعارف داشتند در چارچوب صلاحیت و اختیارات خود برخورد مقتضی به عمل آورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهارداشت: با وجود انجام این اقدامات، آقای رئیس جمهور حدود دو هفته پیش در نامه‌ای از رئیس دیوان محاسبات نیز خواست تا پرونده همه کسانی که در مظان اتهام دریافت حقوق‌های نامتعارف بودند را به هیات‌های مستشاری ارجاع بدهد و هیات های مستشاری پرونده همه کسانی را که خلاف قانون و مقررات دریافتی داشته اند، رسیدگی کند و حکم شرعی و قانونی را در مورد آنان صادر و نتیجه را به رئیس جمهور گزارش کند.

وی بار دیگر تاکید کرد که هیچ یک از اعضای دولت از کسانی که بر خلاف قانون و مقررات دریافتی داشته‌اند، دفاع نکرده و نمی کند بلکه کلیه اقداماتی را که از جهت قانونی در حوزه اختیارات دولت و شخص رئیس جمهور بوده برای برخورد با این پدیده به عمل آورده است.

 عادل آذر رئیس دیوان محاسبات روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که از مجموع 397 مدیر دریافت کننده حقوق نامتعارف 387 نفر اضافه دریافتی خود را که حدود 21 میلیارد تومان بوده است، مسترد کرده اند.

 دستگاه های نظارتی و دیوان محاسبات حقوق 93 هزار و 400 نفر از مدیران را بررسی کرده اند که از این تعداد فقط 4/0 درصد (چهار دهم درصد) دریافتی نامتعارف داشتند که از این درصد هم فقط 10 نفر باقی مانده اند که باید دریافتی هایشان مورد رسیدگی قرار گیرد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: این آمار که از سوی دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات اعلام شده نشان می دهد که اکثریت قاطع مدیران و کارکنان دولت از حقوق و مزایای معمولی برخوردار می شوند، بنابراین زیر سوال بردن خدمات این افراد به خاطر تعدادی انگشت شمار که مورد نقد و ایراد قرار گرفته اند با موازین انصاف مطابقت ندارد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
چون پایان دولت شده بعد از 4سال تازه شفاف سازی میکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
آخی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار