کد خبر: ۲۰۶۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از وقوع فساد و سوء استفاده مالی گسترده در صندوق تامین خسارتهای بدنی از طریق اعطای وام خبر داد.
به گزارش آرانیوز، سید محمد حسینی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم گفت: برخی  مدیران  این صندوق، وجوه حاصل از پرداختهای حق بیمه مردم را در یکی از بانکها، سرمایه گذاری کرده اند و از  طریق آن  وامهای چند ده میلیونی به افرادی خاص تعلق گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد، آماری که در اختیار ما قرار گرفته است تاکنون 60 تا 70 نفر از همین طریق وامهایی را دریافت کرده‌اند.

وی افزود، مبالغی که این افراد به واسطه یک سری معرفی نامه از سوی صندوق تامین خسارتهای بدنی دریافت کرده‌اند عمدتا زیر 100 میلیون تومان بوده است.

حسینی گفت: اعتبار تخصیص یافته در صندوق خسارتهای بدنی در جهت پرداخت دیه و خسارتها بوده است و نه تنها این اتفاق نیافتده بلکه پولهای در اختیار این صندوق در یکی از  بانکهای خصوصی بولکه شده و از همین محل به یکسری افراد وامهایی به صورت غیر قانونی تعلق گرفته است.

نماینده فراهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، از آنجا که در بانکهای خصوصی دستگاههای نظارتی مثل دیوان محاسبات امکان ورود  ندارند، نمایندگان به صورت مستقیم و موردی فسادهای شکل گرفته در این مجموعه ها را پیگیری می‌کنند.

وی در انتها در پاسخ به سوالی در باره وامهای کم بهره تعلق  یافته به برخی مدیران گفت: در بحث فیشهای حقوقی نجومی  به موضوع وامهای کلان و کم بهره پرداخته نشده است و لازم است این موضوع نیز به طور ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
ی زمانی میگفتیم همه جای ایرانسرای من است
حالا باید گفتهمه جای ایران اختلاس های زیاداست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
واقعا کار به کجا رسیده در صندوقی که مربوط به اقشار اسیب دیده و بی پناه است اینگونه سو استفاده شده و در مقابل قوه قضاییه و سازمان بازرسی خود را به خواب زده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار