کد خبر: ۲۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
قم - شهردار قم از تبدیل بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم به یک مسیر تمدنی خبر داد.
به گزارش آرانیوز، تغییر نام بلوار مرجعیت به بلوار آیت‌الله بروجردی یکی از مسائلی بود که عباس ذاکریان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در جلسه شامگاه یکشنبه مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه نام مرجعیت برای این بلوار که قرار است شهرک انسجام را به پردیسان متصل کند از شورای شهر قم مصوبه دارد، گفت: به همین خاطر کمیسیون تصمیم‌گیری درباره این موضوع را به جلسه رسمی شورا موکول کرد.

محمود مسگری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا از طرفداران این تغییر نام بود و اعتقاد داشت نام مرجعیت چندان نام خوبی نیست.

جایگاه آیت‌الله بروجردی

 وی افزود: آیت‌الله بروجردی حق استادی بر گردن تمام مراجع فعلی دارند و واجب بود که مکانی مطابق شأن این مرجع تقلید نامگذاری شود.

مصطفی سعادت طلب، رئیس کمیسیون امور زیربنایی هم معتقد بود چون این بلوار طولانی است شهرداری می‌تواند طرحی داشته باشد برای نام گذاری تمام مراجع بزرگ در طول در آن.

حسن بختیاری، نائب رئیس شورای شهر قم هم با اشاره به اینکه قم شهر علم و اجتهاد است، اضافه کرد: فلسفه کار این بود که این ظرفیت نامگذاری برای آینده هم استفاده شود اما کمیسیون نظرش این بود که نام این مسیر در گذشته از شورا مجوز گرفته است.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم هم با اشاره به اینکه نام مرجعیت مرتب یک سری نقدهایی را به دنبال داشته گفت: بلوار پیامبر اعظم(ص) قرار است در بحث‌های تمدنی کار کند و مراجع مختلف از زمان گذشته تا امروز در این بلوار در بخش‌های مختلفی که نماد تاریخ قم هستند، دیده شود.

وحید شایسته نیک، دیگر عضو شورای شهر قم اما معتقد بود بار فرهنگی نام مرجعیت به این دلیل که اطلاق عام دارد برای جامعه امروز کاربرد بیشتری دارد و می‌توانیم آنجا بوستان‌هایی که وجود دارد را به نام مراجع مختلف نامگذاری کنیم.

در نهایت نام آیت‌الله بروجردی برای این مسیر تصویب شد.

توافق برای بهسازی محوطه مدارس

موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، تفاهم نامه‌ای میان شهرداری و اداره کل نوسازی مدارس برای بهبود وضعیت آسفالت حیاط مدارس بود.

طبق این تفاهم‌نامه قرار است آموزش وپرورش قیر را تأمین کند و توسط شهرداری آسفالت تهیه می‌شود تا مدارس آسفالت شوند.

بر اساس این لایحه که در جلسه رسمی شامگاه یکشنبه تصویب شد تا پایان سال ۹۵ و تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان آسفالت برای مدارس قم تأمین خواهد شد.

علیرضا قاری قرآن، معاون امور زیربنایی شهردار قم هم با اشاره به اینکه این کار در سال گذشته هم صورت گرفته بود گفت: در این فرایند ۳۰ درصد هزینه مربوط به تأمین قیر است که آموزش و پرورش آن را انجام می‌دهد و ۷۰ درصد هزینه به عهده شهرداری گذاشته شده تا محوطه مدارس برای استفاده دانش‌آموزان بهسازی شود.

وی ادامه داد: این کاری عام المنفعه است که توسط شهرداری صورت می‌گیرد و نتیجه‌اش را مردم در سطح مدارس خواهند دید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار