کد خبر: ۲۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
قم - ادعای وزیر بهداشت درباره عوارض ۱۰۰ میلیارد تومانی بیمارستان جمکران در جلسه شورای اسلامی شهر قم تکذیب شد.
به گزارش آرانیوز، «در همه دنیا شهرداری‌ها برای ساخت بیمارستان کمک می‌کنند اما شهردار قم برای ساخت بیمارستان در جمکران ۱۰۰ میلیارد تومان طلب کرده است.»

این سخنی بود که روز یکشنبه از قول قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فضای مجازی دست به دست شد.

حرف و حدیث‌ها درباره سخن روز یکشنبه وزیر بهداشت موجب شد تا ولی‌الله بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر قم شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم به این موضوع واکنش نشان داده و آن را تکذیب کند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات اشتباه به وزیر بهداشت رسیده، گفت: بیمارستانی در جمکران قرار بود ساخته شود که شهرداری همکاری خوبی در جانمایی و موضوعات مرتبط داشت اما هنوز به مرحله محاسبه عوارض نرسیده که بخواهد ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: یک بیمارستان هزار تخت خوابی هم قرار است در پردیسان ساخته شود که شهرداری در آن پرونده هم همکاری‌های خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته و رقم عوارض به این عدد نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه جناب آقای وزیر نسبت به مجموعه خودش در استان اشرافیت ندارد، افزود: شهرداری قم در موقعیت‌های مختلف کمک‌های خوبی به دانشگاه علوم پزشکی کرده از جمله اعطای زمین برای پایگاه اورژانس، تخفیف عوارض بیمارستان‌ها، اعطای زمین برای پایگاه‌های سلامت و... و.

بیاتی معتقد است اینگونه اظهار نظرها فقط به تعاملاتی که در استان وجود دارد آسیب می‌زند و مشکلی را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم به آقای وزیر که گزارش این تعاملات را بگیرند و از کمک‌های شهرداری آگاه شوند، بعد اظهار نظر کنند.

بیمارستانی وجود ندارد

محمود مسگری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم هم با بیان اینکه امیدوار است دفتر وزیر این سخنان را تکذیب کند، گفت: بیمارستانی درجمکران قرار بود احداث شود اما دانشگاه علوم پزشکی قم با اصل آن بیمارستان مخالفت کرد.

وی با اشاره به کنلگ‌زنی پروژه این بیمارستان توسط وزیر بهداشت، افزود: با این حال این پروژه هنوز در مرحله جانمایی است و در واقع چنین بیمارستانی اصلاً وجود ندارد.

حسن بختیاری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به سخنان وزیر بهداشت درباره شهرداری قم و اینکه در دنیا شهرداری‌ها زمین رایگان برای احداث بیمارستان‌ها می‌دهند، اظهار داشت: این سخن نشان می‌دهد آقای وزیر به ساختار مربوط به شهرداری‌ها اشرافیت ندارد.

وی افزود: در کشورهای دیگر مدیریت زمین در اختیار شهرداری‌ها است اما در شهر قم شهرداری برای اینکه ۲۰ متر تجاری در پردیسان تعیین تکلیف کند باید سال‌ها منتظر دولت بماند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: خوب است این موضوع بهانه‌ای باشد برای اینکه آقای وزیر که در دولت هستند، فکری به حال مدیریت جامع شهری کنند تا دیگر چنین مشکلاتی ایجاد نشود.

عباس ذاکریان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم هم در این رابطه گفت: همه جای دنیا اگر زیر مجموعه‌ای به یک وزیر گزارش غیر واقع بدهند برخورد خیلی شدید با آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت باید با کسانی که این‌چنین اطلاعات غلطی به وی می‌دهند برخورد کند، گفت: بهتر است ایشان به جای این حرف‌ها به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره طرح تحول سلامت بپردازند.

مصطفی سعادت طلب، رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه ادارات و وزارت‌خانه‌ها ارتباط با شهرداری را صرفاً مالی می‌بینند، ابراز داشت: اخذ پروانه از شهرداری نقایص مختلفی در شهرسازی را کنترل می‌کند.

قانون گریزی ارگان‌های دولتی

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در بیمارستان نکویی بدون پروانه شروع به ساخت و ساز کرده گفت: وقتی بررسی کردیم دیدیم که فضای موجود پارکینگ ندارد و ساخت و ساز جدید هم نمی‌تواند پارکینگ داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ارگان‌های دولتی باید پیشگام در رعایت ضوابط باشند اظهار کرد: گاهی دیده می‌شود این ارگان‌ها کمترین اطلاعات فنی را دارند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های دولتی حتماً باید ضوابط را رعایت کنند گفت: خیرین هم اگر قبول می‌کنند که ساختمانی را احداث کنند، صرفاً به آن کاربری فکر نکنند بلکه به کاربری‌های مورد نیاز مانند پارکینگ هم فکر کنند.

سعادت طلب اظهار داشت: روال کنونی این است که تراکم بیمارستان‌ها را بالا می‌برند بدون اینکه یک پارکینگ اضافه کنند و این موضوع برای مردمی که اطراف بیمارستان زندگی می‌کنند مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد که نمونه‌اش وضعیت امروز بیمارستان شهید بهشتی و وضعیت پیش‌بینی شده برای آینده با توجه به ساخت و سازهای جدید است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار