کد خبر: ۲۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
نماینده مردم بوشهر:
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، از بررسی کم و کیف خرید دکل نفتی مکزیکی منهدم شده طوفان کاترینا در دولت گذشته در کمیسیون انرژی و سوال از وزیر نفت در این خصوص خبر داد.

به گزارش آرانیوز، با اشاره به خریداری یک دکل منهدم شده در طوفان کاترینای مکزیک و انتقال آن برای نگهداری و ترمیم به سواحل شارجه گفت: در سال 2007 در زمان دولت آقای احمدی نژاد دکلی به ارزش 37 میلیون دلار خریداری شده و 7 میلیون دلار هزینه نگهداری آن شده است، اما شرکت نگه دارنده دکل اکنون اعلام کرده که امکان غرق شدگی و انهدام کامل دکل وجود دارد و باید برای آن فکر اصولی کرد و پرونده دکل مذکور در کمیسیون اصل 90 مفتوح است.

ز، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ابعاد خریداری دکل مشخص نیست، افزود:باید مشخص شود که دکل منهدم شده در طوفان کاترینا به وسیله چه کسانی خریداری شده و چگونه از شارجه سر درآورده است.

پیگیری چند و چون خریداری دکل منهدم شده طوفان کاترینا از وزیر نفت

خدری با تاکید بر اینکه کمیسیون انرژی در نخستین جلسه کمیسیون موضوع و ابعاد خریداری دکل مذکور را بررسی می کند، ادامه داد:کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون تخصصی در حوزه نفت و گاز در جریان کم و کیف این پرونده و مستندات موجود در کمیسیون اصل 90 قرار می گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور وزیر نفت در نشست امروز کمیسیون متبوعش تصریح کرد:آقای زنگنه وزیر نفت قطعا در جریان پرونده دکل منهدم شده در طوفان کاترینا که در کمیسیون اصل 90 مفتوح بوده قرار دارد و فردا چند و چون خریداری این دکل و جزییات آن از وزیر نفت پیگیری شده و پرسیده می شود.

 ابتدای هفته جاری بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،از خرید دکل نفتی مکزیکی منهدم شده طوفان کاترینا در دولت گذشته به قیمت ۳۷ میلیون دلار خبرداد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار