کد خبر: ۲۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
رئیس جمهور در جمع خبرنگاران
رئیس جمهور گفت: قدرت های بزرگ جهان با اینکه توانایی نابود کردن تروریست ها را دارند اما با آنها بازی می کنند تا بتوانند نمایش سیاسی «مبارزه با تروریسم» را در جهان اجرا کنند.
به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در خمین، طی نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مرکزی، در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه «تروریسم در منطقه خاورمیانه و مواضع کشور در این مورد»، اظهار داشت: هم اکنون کسانی که شعله تروریسم را در منطقه روشن کردند این آتش دامن خودشان را هم گرفته، اما قدرت های جهان با این تروریست ها بازی می کنند و مساله مبارزه با تروریسم را به عنوان یک شوی سیاسی اجرا می کنند.

حضور کشورها در کشور دیگر بدون موافقت میزبان را خطرناک می دانیم

روحانی بیان کرد: مواضع جمهوری اسلامی در این زمینه کاملا روشن است و ما حضور کشورها در کشور میزبان بدون موافقت و هماهنگی آن کشور را بسیار خطرناک می دانیم و این موضوع ناامنی را در منطقه تشدید می کند.

وی خاطرنشان ساخت: مساله مرزهای جغرافیایی در منطقه خاورمیانه باید جدی گرفته شود نه اینکه هر کسی یا کشوری تصمیم بگیرد به راحتی به یک کشور دیگر وارد شود.

رئیس جمهور ضمن بیان اینکه ما باید به طور جدی با تروریسم مبارزه کنیم، تصریح کرد: ما در حد توان خود و خواست کشورهایی که از ما در مقابله با تروریسم کمک بخواهند به آنها کمک خواهیم کرد، ضمن اینکه به استقلال این کشورها احترام می گذاریم.

تامین ۱۰هزار تخت بیمارستانی برای ارتقای زیرساخت های درمانی کشور

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که موضوع « خلا و کمبود در زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان و کمبود ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان مرکزی» را مطرح کرد، اظهار داشت: برای ایجاد و تجهیز مراکز درمانی در کشور باید جذب سرمایه انجام شود و تامین ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را برای مراکز درمانی کشور در دستور کار داریم.

روحانی خاطرنشان ساخت: طی این سفر ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی مدنظر قرار گرفته است تا طرح های ارتقای این حوزه اجرایی شود.

« موضوع درآمدهای استان مرکزی و بی نصیب بودن استان از این درآمدها، قرار گیری دفاتر صنایع استان در تهران و هدایت درآمدهای این صنایع به پایتخت»، از جمله مسائلی بود که توسط یکی از خبرنگاران استان مطرح شد و رئیس جمهور در پاسخ اظهار داشت: روند به این شکل است که درآمدها در خزانه متمرکز می شود و تصمیم برای تقسیم این درآمدها، در بودجه هر سال اخذ می شود که در نهایت تبدیل به قانون و لازم الاجرا خواهد شد.

وی افزود: اینکه دفتر بنگاه های اقتصادی در کدام منطقه قرار داشته باشد چون بسیاری از این واحدها ممکن است خصوصی باشند، تصمیم گیری با خودشان است و ممکن است در هر مکانی دفتر داشته باشند اما کلیت این صحبت درست است که بنگاه های اقتصادی در هر استانی فعال هستند، درآمدهایشان باید در همان استان صرف شود.

سیاست دولت اعطای تسهیلات رونق به بنگاه های کوچک و متوسط است

« تسهیلات در نظر گرفته شده برای حمایت از بنگاه های کوچک و صنایع بزرگ استان مرکزی و رونق مجدد آنها »، مساله دیگری بود که از سوی یکی از خبرنگاران استان مطرح شد و رئیس جمهور در پاسخ بیان کرد: سیاست کلی دولت اعطای تسهیلات رونق به بنگاه های کوچک و متوسط است و به بانک ها نیز ابلاغ شده که در مورد این واحدهای صنعتی مساعدت ویژه ای صورت پذیرد.

روحانی اضافه کرد: در مورد واحدهای صنعتی بزرگ نیز که هم نیاز به تسهیلات دارند و هم نیاز به تامین تجهیزات مدرن و فناوری دارند و از سوی دیگر باید بازارهای صادراتی را مدنظر قرار دهند، با آنها همکاری و مساعدت خواهد شد.

آندسازی آلومینیوم ظرف مدت ۲سال از اراک خارج می‌شود

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با « آمار بالای سرطان در استان که آلودگی در آن بی تاثیر نیست و اینکه در این رابطه چه تصمیماتی گرفته خواهد شد »، اظهار داشت: در این موضوع که آلودگی تاثیر منفی بر سلامت شهروندان دارد شکی نیست و به همین دلیل اراک یکی از شهرهایی بود که استفاده از بنزین یورو چهار به عنوان سوخت خودروها برای آن در نظر گرفته شد؛ ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید نوسازی شود و این اقدام در تمام کشور یک ضرورت است.

وی افزود: از طرف دیگر طی چند روز اخیر شخصا دستور دادم که استفاده از سوخت مایع در نیروگاه شازند حذف شود و این نیروگاه از سوخت گاز استفاده کند.

روحانی تصریح کرد: واحد آندسازی آلومینیوم سازی اراک نیز باید از محدوده شهر خارج شود و طی تصمیماتی که در روزهای اخیر در جلسه هیات دولت گرفته شده مشکل تامین اعتبار برای این اقدام حل شده و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شد تا ظرف مدت ۲۴ ماه از محدوده شهر اراک خارج شود

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار