کد خبر: ۲۰۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
مدیرکل ارشاد خوزستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه حوزه رسانه و مطبوعات دارای مشکلات زیادی هستند که باید با همفکری و همراهی خبرنگاران مرتفع شود، گفت: از یکی از اهالی رسانه به عنوان معاون مطبوعاتی استفاده خواهم کرد.

به گزارش آرانیوز، محمد جوروند پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه اظهار کرد: بحث خرید کتاب از نویسندگان بومی جزو اولویت های من است و در زمینه چاپ و نشر که در استان انجام شود نیز حمایت می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: در زمینه چاپ و نشر کتاب برخی افراد به دلیل کیفیت بالا و قیمت پایین به قم و تهران می روند که این باعث ضعیف شدن ناشران خوزستانی می شود.

جوروند اضافه کرد: اهرم هایی از بیرون برای تأخیر در صدور مجوز گروه های موسیقی واقعا وجود ندارد و در حال حاضر روی ماهیت کنسرت موسیقی خیلی بحث نیست ولی به هر حال خوزستان خاص است به ویژه در زمینه دفاع مقدس و درخواست دارم از طرفداران این کنسرت ها می خواهم که لااقل حجاب ظاهری خود و نوع رفتارشان را متناسب با خوزستان داشته باشند.

وی ادامه داد: در خصوص صدور مجوز هیچ شخص متنفذ و یا دستگاهی دخالت نمی کند ولی برخی از دغدغه های متشرعین و علما را مدنظر داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در کنار خبرنگاران هستیم بدون تردید و حتی اگر شده نماینده حقوقی را به جلسات دادگاهی اعزام می کنیم.

وی اضافه کرد: استاندار خوزستان در ابتدای انتصاب خود به تمامی سازمان ها و ادارات دستور داد هیچ یک از مدیران حق شکایت از خبرنگاران ندارد که ما نیز از این تصمیم حمایت خواهیم کرد.

جوروند با بیان اینکه حوزه رسانه و مطبوعات دارای مشکلات زیادی هستند که باید با همفکری و همراهی خبرنگاران مرتفع شود، افزود: از یکی از اهالی رسانه به عنوان معاون مطبوعاتی استفاده خواهم کرد.

وی افزود: مدعی نیستیم تمامی مشکلات را می توانیم به تنهایی رفع کنیم از این رو نیاز به همراهی تمام اهالی رسانه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه درب ارشاد به روی تمام اهل خرد باز است، تشریح کرد: تا پایان سال برنامه هایی از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب استانی با حضور ناشران کشوری در بهمن ماه، برگزاری نخستین جشنواره داستان نویسی مکتب جنوب در آذرماه، برگزاری چهارمین جایزه کتاب سال خوزستان در دی ماه، دومین جشنواره «من هم کتاب می نویسم» در اسفندماه، همایش استانی شعر عربی ولایت در سوسنگرد در آبان ماه، برگزاری همایش شعر به رنگ انار ویژه دفاع مقدس در بهمن ماه، دهمین جشنواره کودک و نوجوان، برگزاری جشنواره موسیقی استان در اسفندماه، سومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در اسفند ماه، برگزاری جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه، برگزاری هفته فرهنگ در برج میلاد در آذرماه که سعی می کنیم خوزستان حضور پررنگی داشته باشد، جشنواره فیلم کوتاه  خوزستان در دی ماه، برگزاری جشنواره  فیلم فجر در بهمن ماه و راه اندازی سینما سیار با نام سینما روشن را بعد از ایام محرم و صفر در شهرهایی که فاقد سینما هستند داریم.

جوروند ادامه داد: پیگیر مباحث آموزشی با همکاری خانه مطبوعات هستیم. تمامی این برنامه ها در تقویم فرهنگی اداره کل ارشاد دیده شده و موظف به اجرای آنها هستیم.

وی گفت: در خصوص حوزه کتاب آشنا به دغدغه های ناشران بومی از جمله خرید کتاب از نویسندگان بومی هستم. در حوزه چاپ و نشر نیز از ناشران استانی حمایت خواهیم کرد چرا که این حوزه نیازمند تقویت بیشتر است.

جوروند در پایان عنوان کرد: آینده خوبی را برای حوزه کتاب استان پیش بینی می کنیم.
IMG_8491.JPG

IMG_8501.JPG

IMG_8506.JPG

IMG_8522.JPG
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
بالاخره جوروند به ارزویش رسید
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار