کد خبر: ۲۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده گرد و غبار در استان در روز چهارشنبه خبر داد.
به گزارش آرانیوز، کوروش بهادری ‌اظهار کرد: مدل‌ها نشان می‌دهد به دلیل گرادیان فشاری که در روز چهارشنبه (5 آبان) خواهیم داشت، انتظار وزش بادهای نسبتا شدید همراه با گرد و خاک در نواحی جنوبی و شرقی استان خوزستان در این روز وجود دارد.

 
وی افزود:‌ بدین ترتیب روز چهارشنبه شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام و اهواز شاهد پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی خواهند بود.

 
بهادری ادامه داد: همچنین خط ناپایداری که از اواخر روز سه‌شنبه شکل می‌گیرد، ‌انتظار داریم در برخی نقاط استان خوزستان به ویژه در ارتفاعات و شمال استان شاهد بارش‌های پراکنده از اواخر روز سه‌شنبه و روز چهارشنبه باشیم.


وی گفت: این خط بسیار ضعیف است و نمی‌تواند نقاط جنوبی و مرکزی استان خوزستان را پوشش دهد. این بارش، ویژه استان‌های همجوار خوزستان از جمله ایلام و لرستان است که ممکن است بخشی از آن در خوزستان فعال شود و یک تا دو میلیمتر بارش پراکنده و رگبار خفیف در ارتفاعات داشته باشیم.

 
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: همچنین در این روزها برای اهواز و بیشتر نقاط استان ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

 
وی اظهار کرد: ‌در شبانه‌روز گذشته آبادان با 38 درجه و ایذه با 11 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 36 و 17 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار