کد خبر: ۱۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
اراک- معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: همزمان با ایام محرم و صفر ۱۲۰۰روحانی با هدف تبیین فرهنگ‌ اسلامی و عاشورایی، به مناطق شهری و روستایی استان اعزام شده اند.
به گزارش آرانیوز، به نقل از تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام داود چمانی اظهار داشت: اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان مرکزی از جمله برنامه‌هایی است که در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود و این کار در ایام محرم و سوگواری سیدالشهدا(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از اعزام یک‌هزار و ۲۰۰ روحانی مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۵۰مبلغ از قم اعزام شده اند و مابقی روحانیون طرح هجرت، مستقر و بومی استان را شامل می‌شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: امسال ۳۰۰ مبلغ خانم نیز به مناطق شهری و روستایی استان رهسپار شده اند که این اقدام با هدف رفع مشکلات خانوادگی، تحکیم بنیان خانواده و پاسخ به سوالات شرعی بانوان انجام شده است.

چمانی تصریح کرد: علاوه بر تبلیغ و تشریح ابعاد قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع)، ترغیب مردم به حفظ محیط زیست، پرداختن به مباحث روز، اجرای برنامه‌ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد انگیزه برای استفاده از کالاهای داخلی، از دیگر محورهای سخنان روحانیون در محافل سوگواری اباعبدالله(ع) است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه روحانیون باید در محافل عزای امام حسین(ع) از دامن زدن به خرافه‌پرستی و بدعت‌ها پرهیز کنند، گفت: مراسم سوگواری در ایام محرم و صفر باید از فرهنگ اسلامی و فرمایشات بزرگان دینی نشات گرفته و ترویج دهنده اخلاق و فرهنگ عاشورایی باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار