کد خبر: ۱۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
یاسوج - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مقام معظم رهبری به صورت مستمر حمایت نمی‌کردند، ما امروز دارای فناوری هسته‌ای نبودیم زیرا فشارها آنقدر زیاد بود که سیاستمداران نمی‌ایستادند.
به گزارش آرانیوز، علی لاریجانی ظهر پنجشنبه در کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد افزود: در برنامه ششم به دنبال این هستیم که زمینه‌های توسعه مناطق محروم و از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد که ظرفیت‌های زیادی دارد، فراهم شود.

وی بیان کرد: در مجلس به دنبال حمایت بیشتر از توسعه مناطق محروم کشور هستیم.

لاریجانی اظهار کرد: در این راستا سهم دو درصدی نفت به سه درصد افزایش یافت تا کمک بیشتری به مناطق محروم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین امنیت کشور را یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس دانست و گفت: اصل تأثیر دفاع مقدس این بود که دنیا متوجه شدند اگر با ملت ایران بزرگ درگیر شوند، سرانجام خوبی برای آنها نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: شهدا، ایران را بیمه کرده‌اند و اگر امروز ایران امن است به خاطر آن سرمایه‌گذاری بوده است.

لاریجانی تأکید کرد: این کشور با داشتن ولایت‌فقیه از یک ثبات بی‌نظیر برخوردار بوده و ولی‌فقیه تکیه‌گاه مردم و حلال مشکلات بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ولایت‌فقیه ستونی استوار برای کشور است و به همین دلیل در طول انقلاب اسلامی همیشه حملات دشمن به سمت این ستون مهم بوده است.

وی پیشرفت کشور در مسائل حساس را مرهون حمایت‌های رهبری دانست و گفت: اگر مقام معظم رهبری به صورت مستمر حمایت نمی‌کردند، ما امروز دارای فناوری هسته‌ای نبودیم زیرا فشارها آنقدر زیاد بود که سیاستمداران نمی‌ایستادند و این رهبری بود که ایستاد تا کشور از دانش هسته‌ای برخوردار شود.

لاریجانی گفت: اگر امروز می‌خواهیم کشور بیشترین استفاده را از امنیت کنونی ببرد باید مسئولان در کشور با روحیه خدمتگذاری به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشند.

رئیس قوه مقننه، بیکاری را از مهمترین مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: علت این معضل، عدم استفاده درست از ظرفیت‌های کشور و سوء مدیریت بوده است.

وی بر حمایت از تولید برای رفع مشکلات بیکاری تأکید کرد و گفت: اگر امکانات کشور به سمت تولید رفت، زمینه برای صادرات فراهم می‌شد و آن وقت نیاز به اتکا به نفس نبود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه جهت کشور باید به سمت تولید برود، افزود: تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور یکی از وظایف مهم دولت است که مجلس نیز از این مهم حمایت خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آینده سیاسی و اجتماعی ایران روشن است و این ناشی از ریشه‌های فرهنگی عمیق ایران و همبستگی و اعتقاد به اهل‌بیت (ع) است.

وی همچنین اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد همیشه پای ایران ایستاده است و در تاریخ این ایستادگی و شجاعت مردم این استان و دلبستگی آنها به اهل‌بیت (ع) ثبت شده است.

لاریجانی افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد در دفاع‌ مقدس نیز نقشی بی‌بدیل در برخی خط‌شکنی‌ها داشته‌اند.

رئیس قوه مقننه همچنین یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی را گرامی داشت و گفت: راه و فکر آن فقیهِ مجاهد، تأثیر بسیار زیادی بر دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد گذاشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار