کد خبر: ۱۹۷۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
یزد ـ استاندار یزد بر لزوم استفاده از ظرفیت مردمی برای نظم بخشیدن به مراسم پیاده‌روی اربعین تاکید کرد.
به گزارش آرانیوز، سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین استان یزد با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی اربعین، مراسمی برگرفته از شور، ارادت و عشق مردم به اهل بیت (ع) است، اظهار داشت: در این مراسم باید خداجویی، روحیه معنوی و کار برای رضای خدا مشخص و بارز باشد.

وی با تاکید بر لزوم امنیت بخشیدن به برگزاری این آیین و رعایت نظم در این گردهمایی بزرگ بیان کرد: لازم است همانگونه که در استان یزد در ایام مختلف نظیر محرم یا در سایر موارد از ظرفیت مردم در راستای همکاری با پلیس استفاده می‌شود، در این مراسم نیز برای نظم بخشیدن به برنامه ها از ظرفیت مردمی استفاده شود.

میرمحمدی در مورد برنامه ریزی ستاد مرکزی اربعین برای استقرار ستاد اربعین یزد در کاظمین عنوان کرد: همه ائمه اطهار (ع) برای ما در یک جایگاه قرار دارند و خدمت‌رسانی به زوار آنها برای ما افتخاری بزرگ است و وظیفه خود را با عشق و علاقه انجام می‌دهیم.

وی افزود: اما در مواردی نظیر مستقر نشدن سرکنسولگری عراق در یزد برای صدور ویزا و انجام کار زائران یزدی از اصفهان و انتقال زائران یزدی از مرز چزابه به خاطر محدودیت‌های این مرز امیدوار به تجدیدنظر هستیم.

استاندار یزد، حرکت اربعین را حرکتی خودجوش و عاشقانه دانست و افزود: ممکن است در این مسیر غفلت‌هایی صورت گیرد که لازم است به زوار گوشزد شود ضمن اینکه با انتشار بروشورهایی می‌توان موارد مهم از جمله قوانین و مقررات عراق، موارد مرتبط با امنیت، بهداشت و تغذیه را به زائران یادآوری کرد.

میرمحمدی ادامه داد: موکب‌ها نیز با نظم و با رعایت مسائل امنیتی و بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند و دست‌اندرکاران تامین امنیت نیز در این زمینه فضای استقرار موکب‌ها را مدنظر قرار داده و رصد کنند.

وی تصریح کرد: حرکت ما در مراسم اربعین باید به نحوی باشد که در اذهان جهان سئوال ایجاد کند که این حسین کیست که ملت ایران اینگونه با وجود مشکلات، محدودیت‌ها و خطرات احتمالی با پای پیاده به زیارت او می‌روند و این سئوال در واقع آغاز مسیری است که باید حرکت‌های این چنینی به دنبال داشته باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرز چزابه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
1
مرز چزابه در زمان خدمت سردار سرتیپ خلبان امیر حیات مقدم در استانداری خوزستان راه اندازی شد و قبل از ان فقط مرز شلمچه وجود داشت.
البته هیت دولت در آن زمان این طرح را تصویب کرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار