کد خبر: ۱۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
یزد ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر اینکه بسیاری از جزئیات احکام وقف بی‌اطلاع هستند، گفت: احکام وقف باید به مردم گوشزد شود.
به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام حسین زارع زاده بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک مدیرکل و معاونان اوقاف و امور خیریه استان یزد با شهردار مهریز با اشاره به تصرف برخی وقفیات در این شهرستان اظهار داشت: تصرف وقفیات اغلب از روی نا آگاهی و بی اطلاعی از احکام وقف است.

وی بیان کرد: مردم اگر از احکام وقف و جزئیات آن مطلع باشند، به طور قطع تصرفی در این مال نخواهند داشت بنابراین لازم است احکام وقف به مردم گوشزد شود.

زارع زاده با بیان اینکه همه تلاش ما عمل به نیت واقف است، افزود: وقفیاتی که تصرف شده باشند، عمل به نیت واقف عملا امکانپذیر نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تاکید کرد: حق وقف باید ادا شود و حقوق وقف و واقف نباید نادیده گرفته شود.

شهردار مهریز نیز در این نشست اظهار داشت: عمل به نیات واقفان و احیای موقوفات، فرهنگ وقف را دوباره در جامعه جاری و ساری می کند.

سعید شایگان بیان کرد: پرداخت دیون و حقوق موقوفات واجب است زیرا اکنون واقف در دنیا نیست تا از ملک خود دفاع کند و ما باید نسبت به رقبات وقفی احساس مسئولیت داشته باشیم و بر این باور باشیم که اکانون موقوفات امانتی در دست مسئولان یا متولیان وقف هستند که باید حقوق آنها را ادا کنیم.

در این نشست در مورد موقوفات متصرفی یا موقوفاتی که حقوق آنها ادا نشده همچنین توسعه بقاع متبرکه در شهرستان مهریز بحث و تبادل نظر شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار