کد خبر: ۱۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
یزد ـ امام جمعه یزد با انتقاد صریح از اینکه عده‌ای مردم یزد را افسرده می‌خوانند، گفت: مردمی که افسرده باشند ۲۳ سال رتبه اول کنکور را کسب نمی‌کنند، این حرف‌ها توهین به مردم دارالعباده است.
به گزارش آرانیوز، آیت الله محمدرضا ناصری عصر امروز در گردهمایی بزرگ رهروان مکتب حسینی با حضور مداحان، شاعران آیینی‌، روسای هیئت‌های مذهبی و جمعی از مسئولان استان یزد اظهار داشت: عده ای به بهانه سخنرانی در جلسه توسعه علیه مراسم های عزاداری و روضه خوانی یزد توطئه می کنند و مسئولان یزد نیز می‌نشینند و آنها را تماشا می‌کنند.

وی عنوان کرد: این افراد مردم یزد را مردمی افسرده می‌خوانند و معتقدند حال اگر گاهی گناهی نیز صورت گرفت اتفاقی نمی‌افتد همچنین اعلام می‌کنند که باید از روضه ها کم کرد و بر کنسرت ها و مراسم های شاد افزود.

ناصری تصریح کرد: جواب اینها را خواهیم داد و این افراد بدانند که مردم یزد نه تنها افسرده نیستند بلکه مردمی کاملا شاداب و سرحال هستند و اگر اینگونه نبود ۲۳ سال رتبه نخست کنکور را کسب نمی کردند.

وی عنوان کرد: اگر یزدی‌ها افسرده بودند نمی توانستند سالانه میزبانی توریست های خارجی را بر عهده بگیرند بنابراین یزدی‌ها نه تنها خود را اداره می کنند بلکه هر سال تعداد زیادی مهمان خارجی را نیز پذیرایی می کنند.

ناصری افزود: اگر مردم و بخش خصوصی در یزد فعالیت نمی کردند، تشکیلات دولتی به هیچ وجه نمی توانست نیازهای یزد را برطرف کند.

وی تصریح کرد: مردم یزد هیچ ناراحتی به جز بیکاری، گرانی و فقر ندارند و اگر فقر از استان ریشه کن شود، کار برای آنها فراهم شود و گرانی کنترل شود، مردم یزد هیچ مشکل دیگری ندارند.

ناصری ادامه داد: مسئولان ما در این جلسات می نشینند و آقایانی که این سخنان را به زبان می آورند، فقط تماشا می کنند در حالی که این سخنان و افسرده خواندن مردم یزد توهینی بزرگ به آنها است.

وی بیان کرد: این افراد می‌خواهند مجالس روضه خوانی ابا عبدالله الحسین (ع) را محدود کنند در حالی که همین روضه ها اسلام و انقلاب ما را حفظ کرد و در دوران دفاع مقدس توسط به ائمه و ذکر یا حسین (ع) بود که به جوانان ما روحیه و شور می بخشید.

ناصری با تاکید بر اینکه مردم و هیئت های مذهبی نباید بهانه دست افراد مغرض بدهند، افزود: بهترین شیوه عزاداری سینه زنی است و تلاش کنید تا زواید را به تدریج حذف کنید و همان سبک سینه زنی سنتی و همخوانی نوحه ها را تقویت کنید.

وی تاکید کرد: هیئت ها را الهی کنید، از زواید بکاهید و برخی از شبیه خوانی های بی محتوا را کنار بگذارید تا بتوانید این توطئه ها را خنثی کنید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار