کد خبر: ۱۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
یزد ـ استاندار یزد با اشاره به گلایه هیئتی‌های یزد از برگزار نشدن اجلاس پیرغلامان اهل بیت (ع) در حسینیه ایران گفت: آماده میزبانی از اجلاس پیرغلامان در یزد هستیم.
به گزارش آرانیوز، سید محمد میرمحمدی عصر امروز در گردهمایی رهروان مکتب حسینی درحسینیه ثارالله یزد اظهار داشت: برگزار نشدن این اجلاس در یزد و عدم میزبانی یزد از این برنامه به معنای بی‌توجهی نیست و این آمادگی وجود دارد که بعد از اصفهان، این اجلاس به میزبانی یزد برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عزاداری‌های یزد که توسط رسانه ملی و شبکه های مختلف ملی و برون مرزی در ایام عزاداری امام حسین (ع) پخش می شود، مورد توجه قرار گرفته است، ‌ افزود: باید از این فرصت به دست آمده بهترین استفاده را انجام دهیم و میزان تاثیرگذاری برنامه ها و مجالس مداحی و روضه خوانی را افزایش دهیم.

میرمحمدی بیان کرد: وقتی نوحه خوانی با نظم و ترتیب، سینه زنی و عزاداری مردم از رسانه ها پخش شود و مردم جهان آن را رصد کنند، برای همه این سئوال پیش می آید که امام حسین (ع) کیست و چه شخصیتی دارد که مردم سراسر ایران در ایام محرم برای او عزاداری کرده و بر سر و سینه می زنند.

وی عنوان کرد: همین سئوال فرد را در مسیر تحقیق قرار می‌دهد و این امر همان آغاز بررسی در مورد اسلام و مکتب شیعه است.

استاندار یزد تصریح کرد: به طور قطع نظم بالا، همخوانی و ارائه زیبای مطالب، انتخاب اشعار پرمحتوا و مداحی سنگین و اثرگذار با استفاده از سبک‌های سنتی میزان اثرگذاری و جذابیت را برای مخاطبان افزایش می دهد.

وی بیان کرد: مراسم های نوحه خوانی و روضه خوانی که از رسانه ها منتشر می شود، باید منعکس کننده ارزش‌های اسلامی باشند و در این راه هر چه فضای معنویت حاکم باشد، کار اثرگذارتر خواهد بود و شیفتگان بیشتری را به سمت هیئت‌ها جذب خواهد کرد.

میرمحمدی ادامه داد: حضور جوانان نیز در هیئت های مذهبی یک رویداد بی نظیر است زیرا در کمتر مکان و اجتماعی می توان این همه جوان پرشور را یکجا دید و باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

استاندار یزد تاکید کرد: آنچه در این مجالس عرضه می شود، در واقع معرفی از ملت ایران به مردم دنیا است و آنها از سبک برنامه ها متوجه می شوند که ملت ایران چه ملتی هستند و الگو و امام آنها کیست.

وی، نظم، انضباط، همخوانی، همدلی، اشعار با محتوا، مداحی باشکوه و سبک عزاداری مردم یزد را بی نظیر خواند و افزود: مردم بسیاری در اقصی نقاط جهان شیفته این مراسم ها شده اند و چند سالی است که حتی توریست های خارجی برنامه های خود را به نحوی تنظیم می کنند که در ایام عزاداری محرم در یزد باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار