کد خبر: ۱۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
یزد ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی افراد به رغم اینکه از انقلابیون بودند نتوانستند صعود کنند و به خاطر تغییر حرف‌ها و اعمالشان سقوط کردند که البته این سقوط بی‌ سروصدا بود.
به گزارش آرانیوز، «حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم» پیش از ظهر امروز در همایش یاوران حسینی با حضور مبلغان استان یزد در مسجد حظیره اظهار داشت: انقلابی بودن تناسبی با رسوب و تن‌آسایی و خیال آسوده ندارد و دلخوش کردن به وضعیت موجود به طور قطع عقب‌گرد به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: برخی افراد نیز گرچه انقلابی بودند اما بعد از انقلاب نتوانستند صعود کنند زیرا حرف‌ها و اعمالشان تغییر کرد و این تغییر باعث سقوط آنها شد که البته در مواردی این سقوط بی سر و صدا بود.

مصباحی مقدم با بیان اینکه انقلابی ماندن سخت‌تر از انقلابی شدن است، افزود: انقلابی بودن با راحت طلبی و عیش و نوش همخوانی ندارد بلکه انقلابی باید همواره در حرکت و تکاپو باشد و رسوب، با روحیه انقلابی گری منافات دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن که رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه بارها ابراز نگرانی کردند، افزود: دشمن همه توان خود را برای نفوذ فرهنگی و سیاسی به کار گرفته که نفوذ فرهنگی را از طریق ماهواره‌ها با موسیقی و لوازم آرایشی و ... به پیش می‌برد و نفوذ سیاسی را از طریق مسئولان نظام.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: البته نفوذ فرهنگی از آنجا که هنوز عمق چندانی ندارد و فعلا جوانان به تغییرات با آرایش و پوشش و ... تظاهر می‌کنند، با یک ماه محرّم از بین می رود.

وی ادامه داد: مسئولان باید مراقب نفوذ سیاسی نیز باشند زیرا امروز می بینیم که در کنار برخی مسئولان دستگاه‌ها به ویژه در روابط عمومی‌ها افراد نفوذی جای گرفته اند که باید نسبت به این امر هوشیار بود.

مصباحی مقدم در مورد برجام نیز اظهار داشت: در برجام همه به دنبال اهداف خود بودند و اگر قدمی هم برداشتند به خاطر حفظ منافع خودشان بود وگرنه هدف ما از برجام برداشتن تحریم ها بود که این موضوع تنها روی کاغذ مورد پذیرش قرار گرفته و آمریکایی‌ها به آن عمل نکردند.

وی بیان کرد: امروز ایران در موضع قدرت و عزت قرار گرفته و آنها احتیاج دارند که با ما مذاکره کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار