کد خبر: ۱۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره دلیل اجرا نشدن برخی از قانون های تصویب شده در کشور داد.
به گزارش آرانیوز، شکور پورحسین، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: متاسفانه در کشور برخی از قانون ها تصویب می شوند که با وجود لازم الاجرا بودن با بهانه ها و یا سهل انگاری بعضی از دستگاه های مجری، اجرایی نمی شوند.

 

وی با اشاره به دلایل اجرایی نشدن برخی از قانون های تصویب شده کشور، افزود: در برخی مواقع مسئولان بدون در نظر گرفتن همه جانبه طرح یا لوایح به صورت احساساتی قانونی را به تصویب می رسانند که پس از قانونگذاری و در مرحله عمل، با نتیجه عکس  روبه رو می شود.


پورحسین ادامه داد: گاهی نیز قانون گذاران براساس شرایط و سنجیدن کمبودها و بحران های موجود کشور، طرح های پیشنهادی و کارشناسانه ای را تصویب می کنند که متاسفانه دستگاه های مجری، از اجرای آن سرباز میزنند که قانون وام 10 میلیونی ازدواج یکی از این موارد است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما در عدم اجرای برخی از قوانین نه سهل انگاری دستگاه های مجریه و نه تصمیم عجولانه در تصویب، دخیل است، بلکه بودجه مورد نیاز تامین نمی شود.

 

پورحسین گفت: تورم قوانین و کارشنکی ها نیز در عدم اجرای برخی از قوانین بی تاثیر نیست چرا که اگر دولت، رعایت قوانین و  اصلاحات را از خودش شروع کند، به طور حتم با حجم وسیع قوانین اجرا نشده رو به رو نخواهیم شد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار