کد خبر: ۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته است؛
مشهد ـ مدیر دفتر رودخانه‌ ها و سواحل شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۳۴۷ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه های خراسان رضوی رفع تصرف شده است.

به گزارش آرانیوز، حمید میرقاسمی اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی و مهمی که باعث افزایش تعداد سیل‌ها در سال‎های اخیر در استان خراسان شده، تصرف بستر و حریم  رودخانه‎ها، مسیل‌ها و دخل و تصرف غیر مجاز است که به همین منظور تاکنون ۳۴۷ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های خراسان رضوی رفع تصرف شده است.

وی افزود: همواره تعداد افرادی که در معرض خطر جاری شدن سیل بوده‌اند بیش از سایر پدیده‌های طبیعی بوده و در سال‎های گذشته نیز مبالغ هنگفتی برای جبران خسارات ناشی از سیل هزینه شده است.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی بیان کرد: طبق اصل ۴۵ قانون اساسی و قانون توزیع عادلانه آب و به منظور کاهش حوادث ناشی از سیل و آلودگی منابع آب، کاهش تغذیه منابع آب سطحی و زیرزمینی، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، حد بستر و حریم رودخانه جز ثروت عمومی به شمار می‌آید و هرگونه دخل و تصرف در بستر و حریم زیست محیطی رودخانه‌ها ممنوع است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار