کد خبر: ۱۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
همدان- فرماندار همدان با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم به مسائل فرهنگی و مذهبی، گفت: اعتبارات این بخش ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.
به گزارش آرانیوز، علی تعالی ظهر سه‌شنبه در دومین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان همدان، از افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه و اعتبارات اختصاص‌یافته به بخش فرهنگی و مذهبی خبر داد و گفت: این مهم نشان‌دهنده اهتمام دولت به این بخش است.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم جهت‌گیری به سمت بخش فرهنگی با توجه به تهاجم گسترده دشمن افزود: بودجه و اعتبار اختصاص‌یافته به این بخش قابل قیاس با گذشته نیست.

تعالی با اشاره به برگزاری باشکوه دعای عرفه در حسینیه امام همدان و حضور باشکوه جوانان در این مناسبت افزود: باید رویش‌های فرهنگی را در جامعه ببینیم و آن‌ها را تقویت کنیم.

فرماندار همدان تأکید کرد: ما به دلیل بهره‌مندی از مذهب تشیع و مناسبت‌های مختلف، بهانه‌های زیادی در تقویت بنیادهای اجتماعی و مذهبی داریم که این مناسبت‌ها جایگاهی برای برنامه‌ریزی در این بخش است.

وی همچنین با اشاره به محوریت روحانیت و مسجد در متحول ساختن جامعه افزود: یک روحانی اگر ظرفیت علمی و عملی خود را به کار گیرد می‌تواند محور تحول باشد.

علی تعالی با ابراز نگرانی از حذف روحانیون از برخی مراسم‌ها تأکید کرد: شور و شعور لازمه برنامه های مذهبی است که روحانیون باید معرفت را از این طریق به جوان منتقل کنند.

تعالی افزود: با توجه به گسترش درگاه‌های مختلف معرفتی ازجمله فضای مجازی در دنیای امروز برای جلوگیری از انحراف و آسیب رسیدن به جوانان باید باقدرت وارد شد.

فرماندار همدان با تأکید بر لزوم مهندسی کردن مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی افزود: اعتماد مردم به حدیثی که از زبان یک روحانی جاری می‌شود حتی بیشتر از اعتماد به مسئولان دولتی است.  

وی در ادامه تشکیل کانون‌های مشورتی و درگاه‌های فرهنگی را ازجمله اولویت‌های شوراهای فرهنگی محلات و روستاها دانست و افزود: جوان باید در هر ساعتی از شبانه‌روز بتواند مشکلات و شبهات خود را مطرح و آن را رفع کند.

علی تعالی ایجاد دستور کار مشخص شوراهای فرهنگی محلات، اولویت‌بندی بر اساس محلات پرجمعیت، حفظ فرهنگ بومی محلات، جلوگیری از مهاجرت و حفظ جمعیت روستاها را ازجمله اهداف این کارگروه دانست.

وی همچنین بر لزوم هم‌افزایی و تجمیع واحد دستگاه‌ها در قالب یک شورا تأکید کرد و افزود: با توجه به بضاعت کم دهیاری‌ها در اجرایی کردن امور مصوب شده، فرمانداری آماده همکاری است.

فرماندار همدان در ادامه گفت: شوراهای نمونه روستاها باید به‌عنوان الگو در این جلسات مطرح‌شده و جلسات این ستاد در محلات الگو و بحران‌زده تشکیل شود.

علی تعالی با اشاره به افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه اختصاص‌یافته به بخش فرهنگی و اهمیت ویژه دولت به این بخش افزود: تاکنون این افزایش بودجه سابقه نداشته است که متأثر از تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت حوزه فرهنگ است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار