کد خبر: ۱۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
نهاوند- فرماندار نهاوند بابیان اینکه جانبازان و معلولان از حقوق شهروندی ویژه‌تری برخوردار هستند، تأکید کرد: هیچ عذری برای ضعف خدمات‌رسانی به جانبازان و معلولان پذیرفته نیست.
به گزارش آرانیوز، کریم حمیدوند ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرستان نهاوند، گفت: جانبازان و معلولان همچون سایر شهروندان کشور از حقوق مادی، معنوی و انسانی مساوی برخوردار هستند اما بسته به شرایط جسمی آن‌ها قانون توجه ویژه‌تری در برخی موارد به آن‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید در سطح شهر و ادارات مانعی برای ورود و حضور معلولان و جانبازان وجود داشته باشد، گفت: ایجاد محیط‌های بدون مانع و تسهیل دسترسی یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی برای همه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است.

 فرماندار نهاوند افزود: همه آحاد جامعه باید قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه عمرانی ادارات به این مهم توجه شده است و ۲درصد اعتبارات عمرانی دستگاه به این امر اختصاص دارد که باید اجرایی شود.

حمیدوند بابیان اینکه امیدواریم در آینده و ساخت‌وسازهایی که صورت می‌گیرد حقوق معلولان و جانبازان رعایت شود گفت: جانبازان و معلولان جمعیت کمی را شامل می‌شوند اما نباید این مسئله موجب شود به دست فراموشی سپرده شوند و حداقل حقوق آن‌ها نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه هیچ عذری برای عدم خدمات‌دهی به جانبازان و معلولان پذیرفته نیست، افزود: ادارات موظف هستند برای تسریع در روند امور اداری جانبازان و معلولان با محوریت اداره بهزیستی شهرستان و شخص رئیس اداره و یا جانشین آن پیگیر امور این افراد باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار