کد خبر: ۱۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کرمانشاه- معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بر لزوم ایجاد زیرساخت های مخابراتی برای روستاهای گردشگرپذیر استان تاکید کرد.
به گزارش آرانیوز، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، رضا رحیمی صبح امروز سه شنبه در نشست کارگروه آی سی تی استان ضمن تبریک عید سعید قربان به عموم مسلمین، اظهار داشت: حوزه آی سی تی یکی از حوزه های بسیار مهم در زمینه اشتغال زایی و خلق ثروت است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت پارک های علم و فناوری در کشورهای توسعه یافته دنیا در اختیار حوزه آی سی تی قرار دارد و حجم عظیمی از ثروت در این حوزه تولید می شود.

این مدیر ارشد اقتصادی ادامه داد: در کرمانشاه نیز باید بخش مهمی از ظرفیت پارک های علم و فناوری به منظور تولید ثروت و اشتغال زایی در اختیار این حوزه قرار گیرد و زمینه برای بازدهی کاری و ارزش افزوده بیشتر در این حوزه فراهم شود. 

لزوم توانمندسازی فارق التحصیلان حوزه آی سی تی

وی در ادامه عنوان کرد: دانشجویان توانمند و خلاق بسیار زیادی در حوزه آی تی سی داریم ولی متأسفانه بازار کار برای فارق التحصیلان این حوزه چندان مساعد نیست و حتی برخی از نخبگان این عرصه در ادامه مجبور به تغییر رشته می شوند.

رحیمی افزود: روند توانمندسازی فارق التحصیلان حوزه آی تی سی باید با جدیت بسیار بیشتری دنبال شود و در این زمینه مجموعه هایی مانند فنی و حرفه ای و دانشگاه ها از نقش بسیار مهمی برخوردار هستند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری عدم ریسک پذیری را یکی از مشکلات این حوزه دانست و گفت: در کنار مهارت آموزی باید فعالان این حوزه را به ریسک پذیری بیشتر تشویق کرد تا شاهد تحرک بیشتری در این حوزه باشیم.

این مدیر ارشد اقتصادی در بخش دیگری از سخنانش خواهان تحرک و پویایی بیشتر تشکل های بخش خصوصی فعال در این عرصه شد و گفت: نظام صنفی رایانه ای به عنوانی یک تشکل مهم باید مطالبات اصلی فعالان حوزه آی سی تی را به شکل جدی دنبال کند و با ارایه برنامه های کاربردی به دنبال ایجاد تحول در این عرصه  باشد و همچنین برای فراهم کردن بسترهای مناسب برای فعالان این بخش تلاش کند.

وی ادامه داد: هم اکنون تسهیلات مناسب و کم بهره ای در اختیار حوزه آی سی تی قرار می گیرد ولی متأسفانه استفاده چندانی از این منابع ارزشمند در جهت اشتغال زایی و کارآفرینی صورت نمی گیرد و بخش خصوصی در جذب این اعتبارات چندان موفق نبوده است.

رحیمی حوزه نرم افزار را یکی دیگر از بخش های درآمدزا معرفی کرد و گفت: با توانمندسازی شرکت های فعال استان می توان بستری را فراهم کرد تا این نیازها توسط کارآفرینان بومی تأمین شود.

زیرساخت های مخابراتی روستاهای گردشگرپذیر مهیا شود

معاون استاندار در دنباله سخنانش اظهار کرد: توسعه گردشگری یکی از محورهای بسیار مهم برای توسعه کرمانشاه است که مورد تاکید استاندار محترم نیز می باشد.

این مدیر ارشد اقتصادی ادامه داد: برخی روستاهای گردشگر پذیر در مسیر شهرستان روانسر همچون کانی شریف که در ایام تعطیلی شاهد حضور گردشگران بسیاری هستند. متأسفانه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های مخابراتی کارتخوان های مغازه ها از کار می افتند و مردم برای پرداخت هزینه ها دچار مشکلات جدی می شوند.

وی از مدیران حوزه مخابرات استان خواست مشکل مربوطه را هرچه سریعتر رفع کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار