کد خبر: ۱۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
نایب رئیس شورای شهر سرعین خبر داد؛
سرعین - نایب رئیس شورای شهر سرعین از واگذاری زمین رایگان به دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برای ساخت بیمارستان در سرعین خبر داد.

به گزارش آرانیوز، محمود زنده دل عصر دوشنبه در بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری سرعین اضافه کرد: شورا و شهرداری سرعین آمادگی دارند تا زمین مورد نیاز برای ساخت اولین بیمارستان این شهر را به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

وی با بیان اینکه این شهرستان که پذیرای سالانه هفت میلیون گردشگر است، از نبود بیمارستان رنج می برد، ادامه داد: نبود بیمارستان مجهز مهمترین کمبود سرعین بوده و نیاز است اولین بیمارستان در این خصوص احداث شود.

نایب رئیس شورای شهر سرعین با انتقاد از نگاه مسئولان استانی در این خصوص تاکید کرد: جمعیت شناور سرعین در طول سال هفت میلیون نفر است اما نگاه به قطب گردشگری کشور در حوزه های مختلف بویژه در بحث بهداشتی و درمانی جمعیت پنج هزار نفری سرعین است.

وی در بیان وضعیت فعلی حوزه بهداشت و درمان سرعین تصریح کرد: در این شهرستان بیمارستان نداریم و تنها یک درمانگاه با یک پزشک عمومی و چند نفر پرستار و بهیار فعال است که حتی پاسخگوی نیاز جمعیت واقعی این شهرستان نیست.

زنده دل با تاکید بر اینکه در زمان پیک گردشگری حتی ۵۰ بیمار به درمانگاه مراجعه می کنند، متذکر شد: در این شرایط تنها یک پزشک عمومی وجود دارد که قادر به پاسخگویی نیست.

وی به اشاره به استقرار دستگاه سونوگرافی برای اولین در درمانگاه سرعین بیان داشت: این دستگاه پس از درخواست های زیاد واگذار شد اما به دلیل مشکل فنی راه اندازی نشد، بنابراین قرار شده شود تا دستگاه دیگر اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سرعین به استقرار یک دستگاه آمبولانس در مرکز شهر طی سه روز تعطیلات اخیر اشاره کرد و افزود: نیاز است که تا زمان احداث بیمارستان مجهز، بیمارستان صحرایی در طول سه ماه تابستان در سرعین فعال شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار