کد خبر: ۱۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کاهش صادارت دام زنده در سال جدید خبر داد و گفت: این کاهش صادرات دام زنده ناشی از رفتارهای سیاسی کشورهای عربی است.
  به گزارش آرانیوز، مهدی خلج در روز عید سعید قربان و در بازدید از مرکز عرضه دام زنده در غرب تهران (بلوار تعاون) در جمع خبرنگاران افزود: صادرات دام زنده به کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس هیچگاه قطع نشده و در حال حاضر به دلیل کاهش تقاضا از سوی کشورهای خلیج فارس میزان صادرات کاهش یافته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر صادرات مستقیم دام زنده به کشور کویت قطع شده اما دام زنده کشورمان به طور غیرمستقیم و توسط سایر کشورها به کشور کویت صادر می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه از ایجاد 890 پایگاه ثابت عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان در سراسر کشور خبر داد و گفت: 930 گروه سیار عرضه دام بر ذبح این دام ها نظارت دارند.
وی ادامه داد: در عید سعید قربان سال گذشته 220 هزار دام در مراکز مجاز و غیر مجاز عرضه دام توسط مردم ذبح شد که از این تعداد 102 هزار دام در خارج از مراکز عرضه دام(مراکز غیرمجاز ) ذبح و عرضه شده است.
خلج تأکید کرد: 3.4 درصد دام های ذبح شده به دلیل مسائل غیر بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی کشور ضبط شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در شهر تهران 31 مرکز عرضه دام زنده ایجاد شده که با همکاری امور عشایری استان تهران عرضه دام عشایری نیز در سطح شهر تهران و جایگاه های شهرستان های تهران ایجاد شده است.
خلج تصریح کرد: تمامی مراحل ذبح دام ها توسط کارشناسان سازمان دامپزشکی و همچنین کارشناسان مسائل شرعی در تمامی جایگاه های سراسر کشور نظارت دارند.

*عرضه 65 هزاری دام زنده در استان تهران
مدیرکل دامپزشکی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از روز یکشنبه از ساعت 10 صبح عرضه دام زنده در 65 جایگاه استان تهران آغاز شده و تا هر زمانی که تقاضا وجود داشته باشد دام به قدر کافی برای عرضه پیش بینی شده است.
سید اصغر برائی نژاد تأکید کرد: پیش بینی می شود با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایری استان تهران 65 هزار دام زنده در سطح استان تهران به منظور عرضه به مردم ذبح شود.
همچنین مدیرکل امور عشایر استان تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 45 هزار دام زنده عشایری استان تهران از روز گذشته در جایگاه های عرضه دام شهر تهران و شهرستان های استان تهران با قیمت هر کیلوگرم 140 هزار ریال در حال عرضه است.
سیروس نصیری خاطرنشان کرد: علت کیفیت بالاتر دام های عشایری نسبت به سایر دام ها، چرای این دام ها در مراتع و سایر چراگاه های عشایری استان تهران است.
وی افزود: به لحاظ کیفیت گوشت دام های عشایری در ردیف محصولات سالم قرار گرفته و به همین منظور مردم از خرید دام های عشایری استقبال بیشتری می کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار