کد خبر: ۱۸۹۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز خبرداد:
معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز گفت: افق زیرساخت های فرهنگی کلانشهر اهواز در 10 سال آینده در این طرح دیده و پیش بینی شده است، این طرح تاپایان سال در اختیار معاونت فرهنگی اجتماعی جهت اجرا قرار خواهد گرفت.
به گزارش آرانیوز، امیر آهن جان اظهار کرد: امروزه اهمیت حوزه فرهنگ و اجتماعی در جوامع بر هیچکس پوشیده نیست تا جایی که مقام معظم رهبری از آن به مثابه اکیسژن جامعه یاد کرده اند. با بررسی های که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی در مناطق هشتگانه و 119 محله شهرداری کلانشهر اهواز به عمل آمده است  به این نتیجه رسیدیم که  می بایست  زیر ساخت های عمرانی - فرهنگی  را تکمیل کنیم. نگاه محله محوری در دستور کار این معاونت قرار دادیم .

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز ادامه داد: در چندسال اخیر در کنار این برنامه ها و همایش ها  مدارس و جشنواره های آموزش شهروندی و...  را برگزار کردیم. در کلانشهر اهواز بعد از 11 سال هیچ گونه فرهنگ سرایی ساخته نشده بود.  اما در سال 92  توانستیم  7 فرهنگ سرا  در  هفت نقطه  کلانشهر اهواز را کلنگ بزنیم و امیدواریم تا قبل از سال 95 بتوانیم حداکثر  4 الی 5 عدد از این فرهنگ سراها را به بهره برداری برسانیم. 

آهن جان افزود: ارتباط و نگاهی که شهرداری به شهروندان دارد نگاه ارائه خدمات شهری صرف به آنان نیست. چند سالی است که  اتفاقات خوبی در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز رخ داده است. 

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز  یادآور شد: با تکمیل زیر ساخت های فرهنگی و عمرانی  که در سال آینده  به بهره برداری می رسد؛ چهره فرهنگی کلانشهر اهواز متحول می شود. چشم اندار در این حوزه این است که در 15  سال آینده هر محله یک فرهنگ سرا یا سرای محله داشته باشد که باتوجه به برنامه جامع 5 ساله کلانشهر اهواز  که با همکاری و مشارکت  دانشگاه شهید چمران اهواز در حال تدوین است مشخص می شوشد و  نقشه راه  معاونت ها ترسیم خواهد شد.

آهن جان افزود: در راستای غنی سازی و سالم سازی اوقاغت فراغت شهروندان به خصوص جوانان در 3 سال اخیر 42  زمین چمن مصنوعی در محلات کلانشهراهواز با رویکرد توجه به مناطق کم برخوددار راه اندازی شده است. 

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز تصریح کرد: در سال 95 نیز احداث 22 زمین چمن تعریف کردیم که امیدواریم تا پایان سال این پروزه ها  را به پایان برسانیم تا با رسیدن به رقم 94 زمین چمن  و نزدیک شدن به استاندارد های شهری  بتوانیم به موفقیت نسبی در این حوزه دست پیدا کنیم.می توانیم پیش بینی کنیم که تا سال آینده اگر 119 محله در اهواز داشته باشیم هرکدام از این محله ها از  زمین چمن برخوددار شوند.

آهن جان در خصوص برنامه ریزی ورزش بانوان شهر اهواز گفت: طبق آمارهای رسمی  بیش از 50 درصد جمعیت کلانشهر اهواز را بانوان تشکیل می دهند که ما برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و ورزشی  این جمعیت  پارک بانوان گلستان با 13 سالن ورزشی سرپوشیده که تنها پارک ورزشی سرپوشده استان است را به بهره برداری رساندیم که در کنار ورزش برنامه های فرهنگی هنری نیز در در این پارک  انجام می گیرد.  همچنین  پارک شهروند در شرق اهواز نیز  در حال بهره برداری است و احداث یک پارک بانوان دیگر را درسال 96 در برنامه خود داریم.

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز درخصوص برنامه های ورزشی و فرهنگی برای پرسنل خدوم شهرداری کلانشهر اهواز  نیز  گفت: برنامه های فرهنگی ورزشی نیز برای همکاران زحمتکش شهرداری تدارک دیدیم . در این خصوص  احداث زمین ورزشی پرسنل شهرداری در ملی راه که کار مطالعاتی آن به اتمام رسیده  و  به زودی کلن گزنی آن انجام خواهد شد. راه اندازی باشگاه بدنسازی ویژه آقایان و بانوان در ملی راه  نیز در حال مطالعه داریم. 

آهن جان افزود: بازسازی تالار برزگ شهر را در دستور کار خودقرار دادیم.   پیمانکار این پروژه قول 6 ماهه برای اتمام این بازسازی داده است . پس از تکمیل بازسازی این تالار را در اختیار هنرمندان و فعالان اجتماعی قرار خواهیم داد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز بیان داشت: در حال مطالعه پروژه بازساری فرهنگسرای کوی علوی اهواز که در سال 1383 احداث شده است هستیم. هفته آینده بازسازی این فرهنگ سرا آغاز خواهد شد. بازسازی سرای محله کوی کوی آل صافی و تجهیز کتابخانه آن را در  ذستور کار خود قرار دادیم با توجه به اینکه سرای محله نیز در منطقه کم برخوردار واقع است  در چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 آهن جان تصریح کرد: در کنار ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز  زمینی وجود دارد که بنا بر تصمیمات اخذ شده مقرر شده که ان را به زمین چمن مصنوعی استاندارد تبدیل کنیم. همچنین احداث زمین چمن مصنوعی  در کنار پارک ربیع اهواز را نیز در برنامه داریم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز به بازدید استاندار خوزستان از محله زرگان اهواز اشاره کرد و گفت: در این بازدید مقررشد معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز زمین چمنی در این منطقه جهت استفاده شهروندان احداث کند که اعتبارات آن نیز تامین شده است.

آهن جان در پایان افزود: طرح جامع فرهنگی 10 ساله کلانشهر اهواز در حال تدوین است. در صورت تکمیل این طرح احداث و ساخت تمامی پروژه های زیرساختی کلانشهر اهواز بر اساس نیازسنجی و مدنظر قرار گرفتن کلیه مولفه های توسعه ای صورت می گیرد. افق زیرساخت های فرهنگی کلانشهر اهواز در 10 سال آینده در این طرح دیده و پیش بینی شده است.  این طرح تاپایان سال در اختیار معاونت فرهنگی اجتماعی جهت اجرا قرار خواهد گرفت.
مرجع:آراس نیوز
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
0
قبلا تدوین شده است اقا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار