کد خبر: ۱۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
شهردار مشهد :
مشهد ـ شهردار مشهد گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی با وجود اینکه شورای عریض و طویلی است، به تنها مقوله‌ای که توجه نشان نمی‌دهد، معماری اسلامی ـ ایرانی است.

به گزارش آرانیوز، سید صولت مرتضوی ظهر یکشنبه، در مراسم رونمایی از طرح ساماندهی و زیباسازی دکل‌های مخابراتی، اظهار کرد: حس زیبایی‌شناسی در انسان، اکتسابی نیست بلکه از فطرت بشر است و بر اساس همین زیبایی‌دوستی که در همه انسان‌ها وجود دارد، یکی از وظایف مهم شهرداری یک شهر، ترویج زیبایی‌های فیزیکی در شهر است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از معماری اسلامی و ایرانی در شهرسازی، افزود: متاسفانه شورای عالی معماری و شهرسازی با وجود اینکه شورای عریض و طویلی است، به تنها مقوله‌ای که توجه نشان نمی‌دهد، معماری اسلامی ـ ایرانی است، به گونه‌ای که کمترین جزوات و منشورها را به این مهم اختصاص داده است.

شهردار مشهد ضمن اشاره به طرح زیباسازی دکل‌های شرکت مخابرات، تصریح کرد: تعداد دکل‌های مخابراتی به درخواست شرکت‌های بهره‌بردار رو به افزایش است و صرف‌نظر از آسیب‌های احتمالی که این تعداد دکل به دلیل تشعشعات خود ایجاد می‌کنند، سازه زمخت این دکل‌ها نیز زیبایی چهره شهر را خدشه‌دار می‌کند.

وی ادامه داد: درهمین راستا شهرداری مشهد با همکاری حوزه معاونت برنامه‌ریزی و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و اپراتورهای شرکت مخابرات و دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات، طرح ساماندهی و زیباسازی دکل‌های مخابراتی انجام گرفت که حاصل مشارکت میان شهرداری، دستگاه‌های خدمات‌رسان و بهره‌بردار و همچنین بخش خصوصی است.

مرتضوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح زیباسازی دکل‌های مخابرات بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان بوده‌است، افزود: در این طرح همچنین تعداد دکل‌های مخابرات در سطح شهر از ۱۰۰۰ عدد دکل به ۳۰۰ دکل کاهش یافته‌است.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از دستگاه‌های چند منظوره شامل دستگاه‌های مخابراتی، انتظامی ـ امنیتی و دوربین‌های کنترل ترافیک که بتوانند از تعداد دکل‌ها در شهر بکاهند و در عین حال با ارتقا بهره‌وری و افزایش حجم خدماتی، میتوانیم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل گام برداریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار