کد خبر: ۱۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: حوزه های علمیه باید خود را به دانش روز مجهز کنند.
به گزارش آرانیوز، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، ظهر چهارشنبه، در نخستین گردهمایی خیرین حوزه علمیه گلستان، اساس دعوت انبیاء را ایمان به خدا عنوان کرد و افزود: در این دنیا هر چقدر سرمایه ایمان به دست آوریم برنده ایم و ایمان هم تا عمل نداشته باشد بی فایده است.

امام جمعه گرگان با بیان این که چراغی که ایمان در دل انسان روشن می کند در قالب اعمال ما نشان داده می شود، گفت: عمل صالح یا در باره رابطه انسان با خدا است که شامل روز و نماز و واجبات می شود، یا درباره ارتباط با خلق خدا و یا در رابطه با دین خدا است.

وی تقویت دین را یکی از اعمال صالح برشمرد و افزود: حوزه علمیه و روحانیت میراث دار اسلام در طول تاریخ انبیاء هستند و به عنوان رابط ما را به ارزش های اسلامی و دینی ربط دادند و ایمان را در دل ما روشن کردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، علما و حوزه های علمیه را عاملی برای حفظ دین بعد از اهل بیت عنوان کرد و ادامه داد: حوزه های علمیه باید آنچه را که دارند به نسل های بعد منتقل کنند.

وی که معتقد است شرایط امروز با گذشته تفاوت بسیاری کرده است، بر لزوم به روز بودن حوزه علمیه به دانش روز تاکید کرد و گفت: حوزه های علمیه با توجه به نقش آگاه ساز خود، در ایجاد امنیت هم موثرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار