کد خبر: ۱۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان:
مدیر صندوق کار آفرینی امید خوزستان گفت: در دولت تدبیر و امید طی سال های 1393 تا 1395 قریب بر 3 هزار و صد فقره با اعتباری بالغ بر پانصد و 60 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات اشتغال داشته ایم.

به گزارش خبرنگار آرانیوز، مهدی امرایی پیش از ظهر امروز یک شنبه 7 شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این صندوق با اخذ مجوز بانک مرکزی برای صندوق مهر امام رضا و تغییر نام به صندوق کارآفرینی امید در راستای هدفمند کردن پرداخت تسهیلات و تغییر رویکرد از فرد محوری تسهیلات به حمایت از حوزه های کسب و کارهای خرد و کوچک، متوسط و بزرگ و متوسط فعالیت خود را ادامه داده است.

وی با بیان این که اولویت ما در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک می باشد، اقزود: این نوع کسب و کارها تحت حمایت بانک ها قرار ندارند به همین خاطر این صندوق برای این حوزه هدف گذاری کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان تصریح کرد: سیاست گذاران صندوق در ابتدا 2 استراتژی منبع گرایی و بازارگرایی را مد نظر قرار داده اند که با توجه به اولویت های بومی، موجودیت ها، ظرفیت ها و توجه به بازار مصرف تولیدات تهیه شده توسط کارآفرینان هر منطقه مورد توجه است، با این 2 مدل استراتژی در تلاش هستیم که تسهیلات را هدفمند به کارآفرینان پرداخت کنیم.


IMG_1988.JPG

وی گفت: این صندوق در بدو شروع به کارش به جز بحـث اشتغال بحث ازدواج را نیز در اولویت های کاری خود قرار داد که در این راستا تا سقف یکصد میلیون ریال برای هر کدام از زوجین و در حوزه اشتغال نیز با رعایت ظرفیت ها تا سقف 1 میلیارد ریال برای ساماندهی کسب و کار پرداخت تسهیلات داریم.

امرایی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید طی سال های 1393 تا 1395 قریب بر 3 هزار و صد فقره با اعتباری بالغ بر پانصد و 60 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات اشتغال داشته ایم.

وی بیان کرد: در حوزه تسهیلات ازدواج نیز قریب بر 4 هزار و دویست فقره با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات در استان پرداخت کرده ایم.


IMG_1973.JPG

مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان خاطر نشان کرد: این صندوق در هر شهرستان استان خوزستان یک دفتر دارد که موظف به انجام شناسایی و تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات می باشد، در این حوزه قریب بر 2 هزار طرح را در شهرستان ها در حوزه های مختلف خدمات دهی در صنعت، کشاورزی و فرآوری شناسایی کرده ایم.

وی افزود: در سال جاری نیز با روند رعایت اصول و قوانین صندوق کارآفرینی امید بیش از آنچه که در سنوات گذشته پرداخت تسهیلات داشته ایم به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.


IMG_1979.JPG

امرایی با بیان این که اولویت ما شناسایی طرح ها در مناطق روستایی و شهری می باشد، عنوان کرد: اولویت این صندوق ایجاد اشتغال است، روستاها بافت تامین کننده شهرها هستند اگر ما روستاها را فراموش و حمایت نکنیم قطعا همان افراد تولید کننده تبدیل به افراد مصرف کننده خواهند شد اگربا نگاه ویژه ای در این راستا قدم برداریم و رونق کسب و کار در این مناطق را داشته باشیم مهاجرت به شهرها را کاهش خواهیم داد.

وی گفت: در این سه سال پرداخت تسهیلات صندوق کار آفرینی امید در شهر و روستا تقریبا برابر بوده است.

IMG_1981.JPG

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار